دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 132842

لاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و شهرهای پرجمعیت تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز: آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و شهرهای پرجمعیت تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، یک هفته پس از آغاز زمستان گذشت، آسمان تهران تیره و تار شد. چند روزی است که میدان دید در تهران به شدت کاهش یافته و هوا غبارآلود است حالا مسئولان سازمان محیط‌زیست و شرکت کنترل کیفیت هوا می‌گویند هوای تهران در وضع هشدار قرار دارد. «وحید نوروزی»، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت آلاینده‌های هوای در تهران خبر می‌دهد و می‌گوید: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از ٢,٥ میکرون روی عدد ١٥٢ در شرایط هشدار قرار گرفته و ٤٢واحد افزایش داشته است.
او دیروز به «مهر» گفت: «براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به‌جز منواکسیدکربن و دی‌اکسید نیتروژن افزایش داشته و میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ٥/٢میکرون در بیشتر ایستگاه‌ها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط هشدار است.» چنان‌که «حسینی» گفته غلظت آلاینده‌ها در نقاط مختلف تهران متفاوت است و کیفیت هوا در بعضی از مناطق به دلیل بالا بودن غلظت آلاینده‌ها از مرز هشدار گذشته و در حالت اضطرار قرار دارد. یکی از این مناطق، منطقه ١١ شهرداری تهران است که هوای آن دیروز با شاخص ١٩١ در وضع اضطرار قرار گرفته بود. به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران «پیش‌بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از وارونگی دما و تداوم انباشت و تجمع آلاینده‌هاست. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط ناسالم باقی بماند.»
او گفت: «اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از ٥/٢ میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ‌ومیر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی - ریوی و افراد مسن است و توصیه می‌شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت‌های طولانی‌مدت در فضای باز را کاهش دهند.»
اگرچه سازمان هواشناسی، پایداری هوا برای تهران پیش‌بینی کرده اما محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط‌زیست استان گفته به دلیل وزش باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه اندکی از غلظت آلاینده‌های هوا کاسته می‌شود اما در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا افزایش می‌یابد. به این ترتیب تهران این هفته را با هوایی آلوده سپری خواهد کرد.
افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی
آلودگی هوا اما نه فقط در تهران که این هفته میهمان دیگر شهرهای کشور هم خواهد بود. فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در این‌باره به فارس گفت: به سبب پایداری جوی طی روزهای آینده، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود. براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز در بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش آلاینده‌‌های جوی خواهیم بود. او همچنین گفت: انتظار می‌رود که در روزهای پایانی هفته جاری در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور از جمله، تهران، اصفهان، مشهد، اراک و تبریز شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha