مركز پزشكی خاص شرق با شعار « گامی به سوی سبك زندگی سالم » شروع هشتمین سال فعالیت خود را جشن گرفت . سرپرست این مركز به خبرنگار ما گفت به این مناسبت طرحهای غربالگری و آموزشی رایگان منجمله طرح غربالگری دیابت و فشار خون ، طرح غربالگری سرطان پروستات مردان ، طرح غربالگری سرطانهای شایع زنان ، همایش های آموزشی در خصوص پوكی استخوان ، تحرك بدنی و پیشگیری از سرطان ، تغذیه و سرطان ، تغذیه و دیابت ، عفونت مجاری ادرار و نقش آن در ایجاد بیماریهای كلیه و ... در طی هفته جاری برگزار خواهد گردید .

سلامت نیوز: مركز پزشكی خاص شرق با شعار « گامی به سوی سبك زندگی سالم » شروع هشتمین سال فعالیت خود را جشن گرفت .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی مركز پزشكی خاص شرق،سرپرست این مركز گفت به این مناسبت طرحهای غربالگری و آموزشی رایگان منجمله طرح غربالگری دیابت و فشار خون ، طرح غربالگری سرطان پروستات مردان ، طرح غربالگری سرطانهای شایع زنان ، همایش های آموزشی در خصوص پوكی استخوان ، تحرك بدنی و پیشگیری از سرطان ، تغذیه و سرطان ، تغذیه و دیابت ، عفونت مجاری ادرار و نقش آن در ایجاد بیماریهای كلیه و ... در طی هفته جاری برگزار خواهد گردید .

سید امیرمهدی موسوی سرپرست مركز پزشكی خاص شرق در تشریح فعالیت های این مركز گفت :مركز پزشكی خاص شرق در دی ماه 1386 با حمایت های آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جنوب شرق تهران در محله مسگرآباد افتتاح گردیده و زیر نظر بنیاد امور بیماریهای خاص فعالیت خود را آغاز نموده است .
كلیه خدمات درمانی این مركز كه به بیماران خاص ( دیالیزی ، سرطانی ، ام اس ، تالاسمی ) ارائه می گردد رایگان می باشد . این مركز دارای بخش های مختلف ؛ دیالیز بزرگسالان ، دیالیز صفاقی ، تالاسمی ، شیمی درمانی ، فیزیوتراپی و توانبخشی ،‌ كلینیك های تخصصی و دیابت ، آزمایشگاه و داروخانه می باشد .
علاوه بر بیماران خاص ، عموم مردم و بیماران عادی نیز می توانند از خدمات كلینیكی و پاراكلینیكی این مركز استفاده نمایند .
موسوی ادامه داد یكی از كلینیك بسیار فعال مركز كلینیك دیابت است كه هر ماهه برنامه های متنوع آموزشی و درمانی برگزار می نماید .
وی اضافه نمود سالیانه بیش از 14 هزار بار دیالیز ، 3 هزار بار شیمی درمانی ، 600 بار تزریق تالاسمی وحدود 5 هزار ویزیت جهت بیماران خاص در این مركز انجام می پذیرد كه تماماً رایگان می باشند . همچنین هزینه آزمایشات و 50% مبلغ سهم بیمار داروهای شیمی درمانی این مركز و سایر مراكز وابسته تماماً توسط بنیاد امور بیماریهای خاص پرداخت می شود .
موسوی افزود ظرف 2 تا 3 ماه آینده بخش رادیولوژی و سونوگرافی این مركز نیز مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت . وی گفت بنیاد اموربیماریهای خاص فعالیت خود را برای سامان بخشیدن به امور بیماران خاص از اردیبهشت ماه 1375 آغاز نموده است . یكی از اهداف این بنیاد آشنا ساختن جامعه با بیماری خاص و ارتقای سطح آگاهی بیماران و خانواده های آنها است تا در كنار افزایش كیفیت درمان بیماران ، زمینه مناسب تری برای پیشگیری از این بیماریها فراهم شود . از دیگر اهداف بنیاد امور بیماریهای خاص فرهنگ سازی و آموزش های همگانی « سبك زندگی سالم » به منظور پیشگیری و كاهش شیوع بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت ، فشار خون و سرطان می باشد .
در این راستا مركز پزشكی خاص شرق هر ساله اقدام به برگزاری وی‍ژه برنامه هایی منجمله غربالگری دیابت و فشار خون ، غربالگری سرطان های شایع زنان ، غربالگری سرطان پروستات و همایش های آموزشی نموده است .
سرپرست مركز پزشكی خاص شرق در پایان تأكید نمود با توجه به اینكه بخش مهمی از هزینه های مركز توسط خیرین محترم تأمین می گردد از عموم هموطنان نوع دوست تقاضا داریم جهت تداوم خدمات رسانی مطلوب و ارزان كمك های خود را به شماره حساب بنیاد امور بیماریهای خاص كه در سایت این بنیاد اعلام شده واریز نمایند . 

هشتمین سال خدمت رسانی مرکز پزشکی خاص شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha