دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 132874

دیابت نوع ۲، می تواند یک مشکل اساسی باشد که به درمان فوری نیاز دارد. در برخی موارد رژیم غذایی سختی به بیمار توصیه می شود و پزشک از بیمار می خواهد تا قند خون خود را کنترل و دارو مصرف کند. اما چگونه می توان بدون دغدغه، دیابت را کنترل کرد؟

سلامت نیوز: دیابت نوع ۲، می تواند یک مشکل اساسی باشد که به درمان فوری نیاز دارد. در برخی موارد رژیم غذایی سختی به بیمار توصیه می شود و پزشک از بیمار می خواهد تا قند خون خود را کنترل و دارو مصرف کند. اما چگونه می توان بدون دغدغه، دیابت را کنترل کرد؟

خوردن سبزی: برای پایین آمدن قند خون، گیاه خواری موثر است. پاستای گندم سبوس دار، برنج سبوس دار، غلات سرشار از فیبر و همچنین گوجه فرنگی، هویج، خیار و کلم بروکلی را به برنامه غذایی تان اضافه کنید.

فعالیت جسمی: با ورزش، وزن اضافه را کم کنید. ورزش گلوکز ذخیره شده را کاهش می دهد و در نتیجه بیماری دیابت را کنترل می کند.

نوشیدن آب: با تمام شدن یا کم شدن آب بدن، تولید هورمون افزایش می یابد که باعث می شود کبد قند خون بیشتری تولید کند که می تواند برای بیماران دیابتی مشکل ساز شود. بنابراین به میزان کافی آب بنوشید.

مغز میوه: این ماده غذایی نه تنها در حفظ سلامت موثر است بلکه دیابت را نیز از طریق طبیعی کنترل می کند. بادام درختی و بادام زمینی سرشار از فیبر، ویتامین E و منیزیم است که برای سلامت بسیار مفید است.

برنامه غذایی حاوی میوه: میوه هایی مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو، میوه های توتی ،آناناس، هندوانه، آواکادو و ... حاوی انسولین است که قند خون را کنترل می کند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha