یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این كه یکی از شایع‌ترین علت‌های تهوع و سرگیجه، عفونت گوش میانی است، افزود: چنانچه این عفونت پیشرفت کند باعث از بین رفتن پوشاننده‌های استخوان گوش شده و در نتیجه منجر به سرگیجه و مننژیت در فرد می‌شود.

دکتر محمد تقی خرسندی آشتیانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: گوش مانند هواپیما دارای سیستم تعادل است به طوری که هر دو گوش کار خود را باید به طور مساوی و متناسب با یکدیگر انجام دهند و اگر هر کدام به هر دلیلی تند یا کند کار کرد باعث سرگیجه در فرد می‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه گفت: اغلب افراد هنگامی که با سرگیجه مواجه می‌شوند به دلیل ترس گمان می‌كنند که دچار مشکل حادی شده‌اند در حالی که این اختلال با وجود این که فرد را شدیدا درگیر می‌کند هیچ زیانی به او نمی‌رساند اما از نظر روانی وی را بسیار آزار می‌دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که سرگیجه ناشی از عفونت گوش بسیار شدید بوده به طوری که تمام اشیاء به دور سر فرد می‌چرخند؛ افزود: یکی دیگر از اختلالاتی که در گوش سبب سرگیجه در فرد می‌شود، بالا رفتن مایع گوش در فرد است که با درمانی ساده توسط پزشک متخصص قابل درمان خواهد بود.

وی با اشاره به این که درمان عفونت گوش میانی ضروری است؛ افزود: درمان عفونت گوش میانی با جراحی و درمان دارویی امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha