شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: هوای صبح امروز پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

سلامت نیوز: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: هوای صبح امروز پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در صبح امروز 123 قرار دارد و بنابراین هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه است.
براساس پیش بینی هواشناسی و با توجه به شرایط پایدار جوی، انتظار می رود شاخص کیفیت هوای تهران تا ظهر امروز همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.
بر این اساس، شاخص اندازه گیری استاندارد آلایندگی هوا( Pollutant Standards Index) یا (PSI) معیاری برای تعیین میزان آلودگی هوا در آن منطقه محسوب می شود که براساس محاسبه متوسط میزان غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون مورد سنجش قرار می گیرد.
میزان حد مجاز ( استاندارد ملاک عمل ) برای تمام پارامترها برحسب شاخص استاندارد آلودگی 100= PSI تعیین شده است که بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (سیاه ) می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha