تا به حال برای شما پیش آمده فردی را برای اولین ببینید و با خود بگویید:« نمی دانم چرا، ولی اصلاً تو را دوست ندارم».

سلامت نیوز: تا به حال برای شما پیش آمده فردی را برای اولین ببینید و با خود بگویید:« نمی دانم چرا، ولی اصلاً تو را دوست ندارم».

جواب این سؤال به ظاهر پیچیده بسیار ساده است، شما درون گرا هستید و فرد مقابلتان برون گراست. درون گراها اغلب گروه مقابل خود را با واژگانی هم چون: متکبر، دارای اعتماد به نفس کاذب، گستاخ و سلطه جو توصیف می کنند. از آن سو برون گراها آنهایی که عاداتی و رفتاری متفاوت دارند، اغلب ساکت، منزوی، بی عرضه، نا مطمئن و منزوی می خوانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، از آنجایی که درون گراها و برون گراها هر یک به شیوه متفاوتی به جهان نگاه می کنند به صورت کاملاً طبیعی مستعد هستند که یکدیگر را دوست نداشته باشند. برون گراها بیش از هر چیزی به جهان خارج توجه می کنند، از آدم های اطرافیان انرژی می گیرند؛ در واقع باتری اجتماعی آنها به واسطه همین روابط اجتماعی است که تأمین می شود. اما درون گراها دوست دارند به درونیات خودشان توجه کنند، همین درونیات به منبع انرژی آنها بدل می شود و هر زمانی که شارژ این باتری تمام می شود پیش از هر چیز به سراغ خودشان می روند.

این تفاوت در جهان بینی ها به آغازی برای منازعات اجتماعی میان افراد بدل می شود، درون گراها مخالفین خود را انسان هایی بی مبالاتی می دانند که بدون لحظه ای فکر دائماً در حال صحبت کردن هستند. در واقع برون گراها اجازه نمی دهند حتی لحظه ای میان مکالمه­شان وقفه ایجاد شود، آنها این قدر صحبت می کنند تا احساس کنند اشباع شده اند و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است. این گروه از افراد کاملاً بر اساس حسی که در لحظه دارند عمل می کنند، اگر بخواهند چیزی را بخرند قطعاً می خرند؛ اگر بخواهند کاری را انجام دهند بدون شک آن را انجام می دهند و جای شک و شبهه ای برای خود نمی گذارند.

در طرف مقابل درون گراها ترجیح می دهند در مورد گزینه های مختلفی که پیش رو دارند فکر کنند، هیچ گاه به سرعت خرید نمی کنند و همیشه تبعات احتمالی هر عمل کوچکشان را به خوبی می سنجند. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا افرادی که در دو سر این طیف هستند نتوانند در نگاه اول حس مثبتی به یکدیگر داشته باشند و متأسفانه تغییر احساسی که در اولین نگاه شکل می گیرد اگر نگوییم غیر ممکن بسیار سخت است. در واقع قضاوت های ذهنی که در اولین دیدارهای به وجود می آورد به ندرت بنا بر قواعد روانشناختی تغییر می کنند. پس اگر از این پس در نگاه اول فردی را دوست نداشتید نگران نشوید و به خودتان شک نکنید؛ به احتمال بسیار زیاد شما از دو جهان متفاوت هستید.

منبع psychologytoday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha