سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 132990

زنان و دختران 70 درصد قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می دهند.

سلامت نیوز:زنان و دختران 70 درصد قربانیان قاچاق انسان را تشکیل  می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آیا می دانستید ازهرسه قربانی قاچاق انسان یک نفر کودک است؟ زنان و دختران 70 درصد قربانیان قاچاق انسان را تشکیل  می دهند. تقریبا همه کشورهای جهان تحت تاثیر قاچاق انسان قرار دارند، یعنی به عنوان کشور مبداء، محل گذر یا مقصد که این امر موجب شده جنایت قاچاق انسان تبدیل به بنگاه جنایت جهانی گردد که هرساله برای گردانندگان آن میلیارد ها دلار سود تولید می کند.

 

در آستانه برگزاری سیزدهمین  کنگره جلوگیری از جنایت و عدالت جنایی سازمان ملل متحد که از 12 لغایت 19  آوریل 2015 برابر با 23 لغایت 30 فروردین 1394 در دوحه قطر برگزار خواهد شد، سازمان ملل متحد در نظر دارد ضمن تاکید برمبارزه علیه جنایات گوناگون، اثرات آنها را بر توسعه نشان دهد و اینکه چگونه می توان با مبارزه علیه این جنایت به توسعه پایدار دست یافت. در دسامبر 2014 سازمان ملل متحد بر قاچاق انسان با تاکید بر گستردگی این مشکل و بازگو کردن موارد فراملیتی آن تمرکزنموده است.

 

گروه های جنایی سازمان یافته قاچاقچی انسان از راه رشوه و فساد موجب تضعیف دولت ها و حکومت قانون می شوند. قاچاق انسان بر اقتصاد اثر گذار است: در آمد های مالیاتی و ارسال پول از طرف مهاجران به کشورهای خود را کاهش می دهد. اساس اجتماع را از بین می برد: پیوندهای خانوادگی و اجتماعی را تخریب کرده، کودکان را از تحصیل محروم و مشکلات بهداشتی مانند اچ آی وی و ایدز را تقویت می کند.

 

قاچاق انسان یکی از جنایات بسیار زیادی است که در سیزدهمین  کنگره جلوگیری از جنایت و عدالت جنایی سازمان ملل متحد مورد بحث و بررسی قرارخواهد گرفت. در این کنگره نمایندگان دولت ها، سیاست گذاران و متخصصان تجربیات خود را مطرح  وهمکاری بین المللی علیه جنایت فرامرزی سازماندهی شده را تقویت می نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha