رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد انتقادهای مطرح شده در خصوص ساخت چندین آب شیرین‌کن در بندرعباس و انتقال آب آن به دیگر شهرهای کشور، گفت: فقط یک آب‌شیرین‌کن فعال مجوز محیط زیست دارد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد انتقادهای مطرح شده در خصوص ساخت چندین آب شیرین‌کن در بندرعباس و انتقال آب آن به دیگر شهرهای کشور، گفت: فقط یک آب‌شیرین‌کن فعال مجوز محیط زیست دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، معصومه ابتکار در نشستی خبری در مورد وضعیت آلودگی هوا ناشی از فعالیت صنایع غرب بندرعباس، گفت: در دولت تدبیر و امید هماهنگی میان سازمان محیط زیست و وزارت نیرو بهتر بوده و تخصیص و انتقال آب از لحاظ زیست محیطی حتما باید دارای ارزیابی‌های لازم باشد و در این خصوص تنها یک مورد از سازمان محیط زیست مجوز دارد.
وی با بیان اینکه تدوین سیاست‌های کلی نظام در خصوص محیط زیست از 6 ماه پیش آغاز شد، عنوان کرد: پیش نویس اولیه این سیاست‌ها مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت و پیش از پایان سال نیز طرح نهایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و مصوب خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مورد برنامه‌های این سازمان برای رفع آلودگی‌های سواحل بندرعباس، گفت: مدیریت پسماند و جمع‌آوری فاضلاب استان، مکان‌یابی مناسب برای فعالیت‌ها در ساحل و حفظ حریم 60 متری ساحل طبق قانون و جلوگیری از قاچاق سوخت از جمله مجموعه اقداماتی است که باید در این خصوص انجام شود که امیدواریم بتوانیم ساحلی پاک با رعایت تمامی ضوابط زیست محیطی داشته باشیم. این سیاست‌ها یک سند فرادستی بسیار مهم است که توجه به ظرفیت‌های اقتصادی محیط زیست و اقتصاد سبز و فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش و رفتار جامعه نسبت به محیط زیست از جمله مبانی آن است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص آسیب‌های زیست محیطی خاک‌های رنگی جزیره هرمز برای طراحی فرش خاکی و دیگر موارد، اظهار کرد: هرمز یکی از جزایر مهم و زیباست که خاک آن دارای تنوع رنگی و زیبایی طبیعی بسیاری است و باید حفاظت لازم از جاذبه‌های زیست محیطی انجام شود و در این خصوص تذکرات لازم از سوی اداره کل محیط زیست هرمزگان ارائه شده است.
ابتکار در ادامه با اشاره به دخل و تصرف در بخش‌هایی از مناطق ساحلی استان هرمزگان، بیان کرد: مناطق ساحلی هرمزگان بسیار مهم و حساس هستند و سیاست‌های توسعه‌ای باید با تضمین و مراقبت‌های زیست محیطی همراه باشد و انجام ارزیابی‌های محیط زیستی یکی از کارهایی است که باید در این راستا انجام شود. تخریب مناطق حساس و زیستگاه‌ها مورد تایید هیچ کس نیست و ساحل یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر است که فعالیت در آن باید با مجوز سازمان محیط زیست و رعایت قوانین انجام شود.
وی درباره سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی در هرمزگان گفت: استان هرمزگان از جمله استان‌های موفق در زمینه فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست بوده است و هم اکنون 46 سمن در این زمینه در هرمزگان فعال هستند و 24 سمن آن در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تشکیل شده است و اقدامات خوبی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، امداد و نجات و حیات وحش داشته‌اند و حتما حمایت لازم را از فعالیت این سمن‌ها انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha