یک متخصص قلب و عروق گفت: بیماران قلبی بعد از انجام آنژیوگرافی باید ملاحظات بیشتری را در مصرف دارو، غذا و سبک زندگی رعایت کنند تا خطر سکته را کاهش دهند.

سلامت نیوز:یک متخصص قلب و عروق گفت: بیماران قلبی بعد از انجام آنژیوگرافی باید ملاحظات بیشتری را در مصرف دارو، غذا و سبک زندگی رعایت کنند تا خطر سکته را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، اظهار کرد: پلاویکس دارویی است که پزشکان از آن در بیمارانی که استنت یا به قول عامه فنر می‌گذارند استفاده می‌کنند که بنا به صلاحدید پزشک به مدت 6 ماه تا یکسال استفاده می‌شود.
وی افزود: در افراد سالخورده که نامنظمی در تپش قلب مانند فیبیلاسیون دهلیزی دارند ممکن است همراه با آسپیرین برای رقیق کردن خون از این دارو استفاده شود.
قارونی خاطرنشان کرد: برخی پزشکان نیز از داروی پلاویکس در بیمارانی که سکته کردند و نارسایی قلبی دارند و شرایط خطرناکی دارند نیز استفاده می‌کنند.
وی لکه‌های پوستی مثل خونریزی زیر پوست یا خونریزی از بینی را از عوارض داروی پلاویکس برشمرد و گفت: افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند باید برای انجام جراحی به مدت 4 روز تا یک هفته این دارو را قطع کنند.
این متخصص قلب و عروق گفت: همزمان با مصرف این دارو ، بیمار ملاحظاتی در انجام فعالیت بدنی نخواهد داشت و خللی در فعالیتهای جسمی وارد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha