رییس مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌های پا گفت: بر اساس تحقیقات متختصصان86 درصد از دانش‌آموزان ایرانی در معرض خطر ابتلا به یک یا چند ناهنجاری بیومکانیک با درجات مختلف قرار دارند.

سلامت نیوز:رییس مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌های پا گفت: بر اساس تحقیقات متختصصان86 درصد از دانش‌آموزان ایرانی در معرض خطر ابتلا به یک یا چند ناهنجاری بیومکانیک با درجات مختلف قرار دارند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، دکتر رضا قلم تاش گفت: ناهنجاری‌های بیومکانیک باعث می‌شود کودکان در سنین رشد، در معرض بیماری‌هایی مانند انحرافات ستون فقرات و اندام تحتانی قرار گیرند که بد شکلی‌های اندامی را در پی دارد. تنها راه پیشگیری از این ناهنجاری‌ها، انجام تست‌های غربالگری است.
وی گفت: طبق تحقیقات دانشمندان در انجمن پودیاتری آمریکا از هر چهار نفر کودک، سه نفر در معرض ابتلا به این اختلالات قرار دارند. با توجه به اینکه کشور ما یک کشور در حال توسعه است و نسل آینده برای توسعه کشور نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد، این قبیل اختلالات بیومکانیک کارآمدی نسل آینده را دچار بحران جدی خواهد کرد.
قلم‌تاش، افزود: بنابراین لازم است متولی این امر یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه اساسی در زمینه غربالگری و کشف زودرس این اختلالات داشته و راه‌هایی برای اصلاح و توانمندی نسل آینده پی‌ریزی کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلام حسین محبی پور ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام علیکم دوستان وعزیزان لطفا وجود آمیب ژیاردیا در همه افراد بخصوص کودکان را بررسی کنید این آمیب خیلی بیشتر از آنچه در کتاب خوانده اید تغییر کرده این آمیب روی رشد »کشک زانو »ماهیچه» پشت پاها»قوزکها »رحم »اسپرم» تخم دانها» و.......مانور میدهد. علائم ظاهری کم خونی»نفخ زیاد»خستگی در راه رفتن»درد پشت ماهیچه پاها درهنگام استراحت بخصوص شبها» اسهال آبکی »یبوست»حجم کم مدفوع» در بعضی موارد خروج نوعی کرم روی کتفها وروی پنجه پاها.......لطفا توجه شود.