یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه استفاده طولانی مدت کودکان از پستانک موجب بروز عفونت گوش میانی می‌شود گفت: عفونت گوش میانی با علائمی مانند درد شدید، کم شنوایی، تب و خارج شدن چرک و خون از گوش همراه است.

سلامت نیوز: یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه استفاده طولانی مدت کودکان از پستانک موجب بروز عفونت گوش میانی می‌شود گفت: عفونت گوش میانی با علائمی مانند درد شدید، کم شنوایی، تب و خارج شدن چرک و خون از گوش همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، درباره عوارض طولانی مدت استفاده از پستانک در کودکان گفت: پستانک یک جسم خارجی است که در دهان کودکان قرار می‌گیرد و منجر به باز ماندن دهان به مدت طولانی می‌شود که این امر موجب می‌شود باکتری‌ها به ‌راحتی وارد دهان شوند و منجر به بروز بسیاری از بیماری‌ها شوند.
وی با بیان اینکه مصرف طولانی مدت از پستانک عوارض بسیار نامطلوبی را بر روی فک و دندان کودکان دارد افزود: مصرف پستانک موجب تغییر شکل در فک‌ها و ایجاد فاصله در بین دندان کودکان می‌شود.
این متخصص گوش، حلق و بینی با توجه به عوارض مصرف پستانک بر سلامت گوش میانی گفت: باکتری‌ها از طریق پستانک وارد دهان و سپس حلق می‌شوند و در نهایت به گوش می‌رسند که این موضوع موجب بروز عفونت گوش میانی در کودکان می‌شود.
رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی افزود: عفونت گوش میانی با علائمی مانند درد شدید، کم شنوایی، تب و خارج شدن چرک و خون از گوش  همراه است.
وی آنتی‌بیوتیک را یکی از روش‌های موثر در درمان عفونت گوش میانی دانست و افزود: اگر افراد به موقع جهت درمان مراجعه کنند با استفاده از آنتی بیوتیک می‌توان آن‌ها را درمان کرد اما اگر این عفونت به‌موقع درمان نشود منجر به بروز آسیب‌های فراوانی می‌شود.
خواجوی افزود: گوش میانی در زیر مغز و در مجاورت عصب‌های صورت و شریان‌هایی که خون را به مغز و از مغز به سایر ارگان‌ها می‌برد قرار دارد به همین دلیل درمان نکردن عفونت گوش میانی می‌تواند بر تمام این اعضا تاثیر بگذارد و منجر به بروز مننژیت، آبسه مغزی، عفونت ورید‌های(رگ) داخل جمجه، ناشنوایی و فلج صورت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha