رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران می توانند ظرف چند سال آینده در رتبه بندی "تایمز هایر اجوکیشن ساپلیمنت"، به زیر رتبه 100 در جهان دست یابند.

دکتر باقر لاریجانی گفت: به دلیل سرعت رشد قابل توجه تولیدات علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال های اخیر، که هنوز نیز ادامه دارد، انتظار می رود که رتبه دانشگاه در رتبه بندی ها بویژه با توجه به شاخص های پژوهشی، ارتقا یابد.
لاریجانی، افزود: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته اند در سال جاری (2008)در رتبه بندی "تایمز هایر اجوکیشن ساپلیمنت" رتبه زیر 500 را کسب کنند.
وی گفت: کیفیت تحقیقات، تعداد مشغولین به کار فارغ التحصیلان دانشگاه، نقش بین المللی دانشگاه و کیفیت دانشگاه از لحاظ آموزش، از معیارهای این رتبه بندی بشمار می روند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: نکته حائز اهمیت، این است که دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رتبه بندی که در چند روز گذشته در سایت "تایمز هایر اجوکیشن ساپلیمنت" قرار گرفته است، اولین دانشگاه از مجموعه دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بودند که توانسته اند رتبه زیر 500 را در رنکینگ های بین المللی بدست آورند.
لاریجانی، کسب این رتبه را افتخاری برای کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که با مضاعف شدن تلاش های دو دانشگاه در این زمینه، بتوانند در عرض چند سال به رتبه زیر 100 دست یابند.
وی، افزایش تلاش ها در زمینه درگیر کردن اعضای هیات علمی در دانشگاه ها، افزایش تعداد دانشجویان خارجی و تعاملات بین المللی در انتشار نتایج تحقیقات را، از جمله تلاش هایی خواند که برای دسترسی به رتبه جهانی زیر 100 باید انجام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بحث رتبه بندی دانشگاه ها، امری است که هم در داخل کشور انجام می شود و هم در سطح بین المللی در جهان سابقه طولانی دارد.
لاریجانی، افزود: رتبه بندی دانشگاه ها در ایران، سابقه طولانی دارد، هم در وزارت علوم حرکت هایی در این زمینه انجام می شود و هم در سطح وزارت بهداشت مکررا دانشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرند.
برای مثال، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سه دوره، رتبه اول را کسب کرده است.
لاریجانی، ادامه داد: همچنین در سطح پژوهشی نیز دانشگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند که دانشکده علوم پزشکی تهران در شش دوره، رتبه اول را کسب کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به رتبه بندی های شانگ های (Shanghai)، وبومتریک (Webometrics) و تایمز هایر اجوکیشن که در سطح بین المللی وجود دارد، گفت: دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و برخی از دانشگاه های کشور رشد خوبی را در زمینه رتبه بندی وبومتریک داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha