سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

رئیس سازمان هواپیمایی اندونزی اعلام کرد: قطعات پیدا شده در دریا متعلق به هواپیمای ناپدید شده ایرآسیا مالزی هستند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان هواپیمایی اندونزی اعلام کرد: قطعات پیدا شده در دریا متعلق به هواپیمای ناپدید شده ایرآسیا مالزی هستند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مقامات اندونزی پیشتر اعلام کرده بودند:  در عملیات هوایی جستجو برای هواپیمای ناپدید شده ایرآسیا، قطعاتی که به نظر می رسد بسته های کمک های اولیه در هواپیما و دیگر اشیاء هستند ، پیدا شده است.
 
این مقامات اعلام کردند:« ما حدود ده شی بزرگ و بسیاری از اشیاء کوچک به رنگ سفید را مشاهده کرده ایم .» این اشیاء در ده کیلومتری محلی پیدا شده  که هواپیما آخرین بار در صفحه رادار مشاهده شده بود.  یکی از مقامات نیروی دریایی اندونزی گفت: چندین قربانی سانحه هواییِ هواپیمای مسافربری شرکت ایرآسیا در منطقه جستجوی این هواپیما مشاهده شده‌اند.

 همچنین اشیائی که به بخش‌هایی از لاشه هواپیمای پرواز QZ8501 شباهت دارد در همین منطقه رویت شده‌ است.

یکی از مقامات نیروی هوایی اندونزی به رسانه‌های محلی این کشور گفت: تصاویر مشاهده شده از محل حادثه حاکی از معلق بودن یک انسان روی امواج بود که پس از بررسی بیشتر این اطمینان حاصل شد که جسد انسان است.

مقامات نیروی دریایی اندونزی با این وجود اظهار داشتند: نیروهای جستجوگر در حال بررسی‌های بیشتر هستند تا مطمئن شوند آنچه مشاهده شده متعلق به جسد قربانیان این حادثه یا نجات یافتگان آن است.

به گفته مقامات اندونزی، این موضوع پس از آن مطرح شد که چند شیء مشابه با درهای هواپیما و یک شیء جعبه‌ای شکل در 10 کیلومتری محل ناپدید شدن هواپیما دیده شد. یکی از مقامات نیروی دریایی اندونزی گفت: چندین قربانی سانحه هواییِ هواپیمای مسافربری شرکت ایرآسیا در منطقه جستجوی این هواپیما مشاهده شده‌اند.

به گزارش آرتی، مقامات اندونزی نگران هستند که در صورت تداوم وضعیت نامناسب جوی و پیش از حضور نیروهای جستجوگر در محل، امواج دریا شواهد موجود از لاشه و قربانیان هواپیما را جابه‌جا و از دید خارج کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرتی، مقامات اندونزی نگران هستند که در صورت تداوم وضعیت نامناسب جوی و پیش از حضور نیروهای جستجوگر در محل، امواج دریا شواهد موجود از لاشه و قربانیان هواپیما را جابه‌جا و از دید خارج کند.
 
ادامه عملیات جستجو، با ده ها کشتی وهواپیما
 
یوسف کالا، افزود:« 15 فروند کشتی و 30 فروند هواپیما در جستجوهایی که یکشنبه آغاز شد ، شرکت دارند.»
 
معاون رئیس جمهوری اندونزی گفت: عملیات برای یافتن این هواپیما ، عملیاتی ساده در دریا به ویژه در این شرایط نامساعد جوی نیست.
 
سخنگوی ارتش اندونزی نیز گفت: جستجوها اکنون بر آثار سوختی که در نزدیکی جزیره بلیتونگ در منطقه جستجوی هواپیما مشاهده شده ، متمرکز شده است.
 
ایرباس A320-200 مالزی با 162 سرنشین روز یکشنبه در مسیر سورابایا در اندونزی به سمت سنگاپور در منطقه جاوه شرقی ناپدید شد.
 
این حادثه پس از آن روی داد که خلبان هواپیما به سبب بد بودن شرایط آب و هوایی درخواست تغییر مسیر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha