محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار گفت: حدود ۸۰ درصد درآمد بیمارستانهای خودگردان فقط به ۵ درصد اعضای هیئت علمی می رسد و ۲۰ درصد درآمد نیز سهم ۹۵ درصد پرسنل بیمارستان می شود که پرستاران نیز جزو این گروه هستند.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار گفت: حدود ۸۰ درصد درآمد بیمارستانهای خودگردان فقط به ۵ درصد اعضای هیئت علمی می رسد و ۲۰ درصد درآمد نیز سهم ۹۵ درصد پرسنل بیمارستان می شود که پرستاران نیز جزو این گروه هستند.
دبیر کل خانه پرستار در خصوص نظر مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اینکه تعدیل ساعت کار پرستاران موجب تشدید مشکلات در حوزه بهداشت و درمان می شود به خبرگزاری مهر گفت: نظر افرادی که پرستاری، بیمارداری و شب بیداری را تجربه نکرده اند و آه و ناله های بیمار دردمند را نشنیده اند و از تماس با بیماری هایی همچون سل ، هپاتیت ، ایدز و... دور هستند ، کارشناسانه نیست.
بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ، تصویب لایحه تعدیل ساعت کار شاغلین رشته‌های بهداشتی درمانی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه ضمن افزایش مشکلات حوزه بهداشت و درمان منجر به احساس تبعیض و بی‌عدالتی بین شاغلان سایر رشته‌های شغلی خواهد شد.
دبیرکل خانه پرستار گفت: پرستاری از نظر سختی و خساراتی که متوجه این قشر است شغل منحصر به فردی است که با هیچ شغل و حرفه دیگری قابل مقایسه نیست.
شریفی مقدم در خصوص اجرای قانون ۵ سال بخشودگی برای بازنشستگی، با اشاره به اینکه قانون مذکور مشمول تمامی کارکنان دولت است و تنها برای پرستاران اعمال نمی شود گفت: این در حالی است که درخواست پرستاران برای استفاده از این قانون در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی مورد موافقت قرار نمی گیرد و نمی توانند از این مزایا استفاده کنند.
وی در ارتباط با اعمال ضریب ۱/۱ در حقوق کارکنان حوزه بهداشت و درمان افزود: این مصوبه تنها برای پرسنل بهداشت و درمان نبوده و برای فرهنگیان نیز اعمال می شود، در حالی که ساعت کار آموزش و پرورش نصف ساعت کاری پرستاران است.
شریفی مقدم اظهار داشت: فرهنگیان در طول سال یک چهارم ساعت کار پرستاران کار می کنند در صورتی که پرستاران ۵/۲۱ برابر بیشتر از معلمان دچار کمر درد می شوند.
دبیرکل خانه پرستار در خصوص نظر مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اینکه کاهش ساعت کار پرستاران باعث تبعیض می شود ، گفت : حدود ۸۰ درصد درآمد بیمارستان های خودگردان فقط به ۵ درصد اعضای هیئت علمی می رسد و ۲۰ درصد درآمد نیز سهم ۹۵ درصد پرسنل بیمارستان می شود که پرستاران نیز جزو این گروه هستند. بعضا این اختلاف دریافت در بیمارستانها تا ۱۰۰ برابر می رسد در حالی که این تفاوت در سایر کشورها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است اما در کشور ما به ۱۰۰۰ درصد می رسد.
شریفی مقدم یکی از خواسته های اصلی جامعه پرستاری را توجه به خواسته های آنان از سوی نمایندگان مجلس دانست و افزود: انتظار می رود مجلس بر اساس نظرات کارشناسی در خصوص لایحه کاهش ساعت کاری پرستاران تصمیم بگیرد.
دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: قطعا آثار زیانبار عدم کاهش ساعت کاری پرستاران را مردم تحمل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha