وزیر بهداشت با بیان اینکه در بخش توانبخشی بسیار کمبود داریم، گفت: در زمینه کالاهای آسیب رسان، آگاهی بخشی به مردم و وضع تعرفه‌های جدی و بازدارنده تاثیر گذار است.

اگر خلیج فارس هم طلا شود، از پس هزینه درمان برنمی آییم

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه در بخش توانبخشی بسیار کمبود داریم، گفت: در زمینه کالاهای آسیب رسان، آگاهی بخشی به مردم و وضع تعرفه‌های جدی و بازدارنده تاثیر گذار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن هاشمی در سومین کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی با تاکید بر نقش آموزش در توانمندسازی جامعه در برابر بیماریها گفت: یکی از موارد مهم سیاست‌های انقلابی مقام معظم رهبری، توانمندی جامعه در مقابله با بیماریهاست و به نظر می‌رسد که این کنگره در راستای اجرای این سیاست است. تردیدی نیست که دانستن بهتر از ندانستن است و بدیهی است که اگر انسان بداند با چه مشکلات و بیماریهایی مواجه است با چشم باز مسیر را طی می‌کند.

هاشمی ادامه داد: ما در حوزه توانمندسازی مردم کارهای پراکنده زیادی را ممکن است انجام داده باشیم اما این کارها به صورت متمرکز و فراگیر نبوده است. بارها گفته‌ایم که پیشگیری مقدم بر درمان است و مکرر شنیدید که حتی اگر خلیج فارس را هم تبدیل به طلا کنیم در دراز مدت از پس درمان بر نخواهیم آمد. بنابراین باید به بحث پیشگیری توجه بیش از پیش شده و به مردم آموزش داده شود.

او با اشاره به نقش انجمن‌ها در آگاهی بخشی به مردم گفت: متاسفانه انجمن‌های علمی ما همت کوتاهی دارند. البته به استثنای بعضی از آنها. در دنیای امروز بسیاری از خدمات را انجمن‌ها ارائه می‌دهند تا مردم قبل از اینکه بیمار شوند آگاهی یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha