دبیر علمی دومین کنگره بین المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران گفت: رشته ایمپلنت‌های دندانی هنوز در دوره عمومی دکترای دندانپزشکی عمومی به طور کامل تدریس نمی‌شود و فارغ التحصیلان با دانش کافی درباره ایمپلنت از دانشگاه خارج نمی‌شوند.

سلامت نیوزدبیر علمی دومین کنگره بین المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران گفت: رشته ایمپلنت‌های دندانی هنوز در دوره عمومی دکترای دندانپزشکی عمومی به طور کامل تدریس نمی‌شود و فارغ التحصیلان با دانش کافی درباره ایمپلنت از دانشگاه خارج نمی‌شوند.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، امیر رضا رکن با توجه به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمپلنتولوژی ایران، گفت: ایمپلنت عامل انقلاب و دگرگونی روش‌ها در دندانپزشکی بوده است چرا که همزمان با ورود آن به دندانپزشکی تمامی اقدامات دندانپزشکی دچار تحول شدند و برنامه‌های درمانی تغییر کرد چرا که این رشته بسیاری از کمبود‌ها را جبران کرد و افراد زیادی به سمت آن گرایش پیدا کردند.
وی افزود: برای مثال قبل از ورود ایمپلنت به دندانپزشکی حتی اگر فردی دچار بیماری پیشرفته لثه بود تمام تلاش خود را به کار می‌بستیم تا این دندان را حفظ کنیم ولی امروزه با ورود این علم در مواردی که استخوان اطراف دندان تحلیل رفته باشد دندان کشیده می‌شود و با ایمپلنت بازسازی می‌شود چرا که این روش ضریب موفقیت بالای 95 درصد دارد.
رکن تصریح کرد: گاهی نیز به افرادی که پروتزهای متحرکشان لق می‌شد صبر را توصیه و تجویز می‌کردیم ولی امروزه به راحتی می‌توان با 2 ایمپلنت این مشکل را حل کرد.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران افزود: یکی از وظایف انجمن‌های تخصصی فراهم کردن شرایط رشد و توسعه زمینه علمی است که در آن فعالیت می‌کند به خصوص درباره این انجمن که شاید در بین انجمن‌های دیگر تنها انجمنی باشد که متشکل از 3 تخصص است.اعضای پیوسته انجمن ایمپلنتولوژی ایران متخصصان جراحی فک و صورت، پروتزهای دندانی و... هستند که این خود نشان دهنده فراگیر بودن و جامع بودن این انجمن است.
رکن تاکید کرد: ایمپلنت‌های دندانی در قیاس با سایر رشته‌های دندانپزشکی جدید است که در سال 1369 وارد کشور شده است و در قیاس با سایر رشته‌های دندان مثل جراحی و بیماری‌‌های لثه که در کتاب ابن سینا نیز آمده است بسیار نوپاست چرا که از سال 1965 در دنیا باب شد و از سال 1985 در دانشگاه‌ها عمومیت پیدا کرد.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران خاطرنشان کرد: این رشته نوپدید نیز مانند هر چیز جوان دیگر با سرعت زیاد تغییر می‌کند مانند کودکی که در فاصله 1 سال تغییرات اندامی و چهره زیادی دارد و بر همین اساس افرادی که می‌خواهند در این رشته فعالیت کنند باید به روز باشند و یکی از راه‌های کسب اطلاعات و دانش روز شرکت در کنگره‌ها نظیر کنگره ایمپلنتولوژی است که در قیاس با کسب از سایر منابع اطلاعاتی مانند کتب سهل الوصول است.
وی گفت: متاسفانه رشته ایمپلنت‌های دندانی هنوز در دوره عمومی دکترای دندانپزشکی عمومی به طور کامل تدریس نمی‌شود و فارغ التحصیلان با دانش کافی درباره ایمپلنت از دانشگاه خارج نمی‌شوند که این مهم نیز بر اهمیت برگزاری کنگره‌هایی نظیر کنگره ایمپلنتولوژی صحه می‌گذارد.
رکن افزود: سخنرانان داخلی و خارجی از کشورهای سوییس، ایتالیا، آلمان و کره جنوبی در این کنگره سخنرانی خواهند کرد که همه در ایمپلنتولوژی صاحب نظر و صاحب تکنیک هستند و علم و تجربه خود را در اختیار دیگر دندانپزشکان قرار می‌دهند.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران مخاطبان این کنگره را تمامی دندانپزشکان، رادیولوژیست‌ها و بهداشت کاران عنوان و تصریح کرد: در این کنگره پنل‌هایی جداگانه برای همکاران رادیولوژیست و بهداشت‌‌کاران و دستیاران دهان و دندان برگزار خواهد شد که قطعا پربار بوده و شرکت کنندگان خواهند توانست نهایت استفاده از این پنل‌ها را ببرند.

لازم به ذکر است دومین کنگره بین‌المللی ایمپلنتولوژی ایران از 1 تا 3 بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و دارای 16 امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha