چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از منع اعزام بانوان باردار به عمره مفرده خبر داد.

سلامت نیوز:  معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از منع اعزام بانوان باردار به عمره مفرده خبر داد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، عادل مقصودی‌نژاد با اشاره به اینکه یک زائر ایرانی اهل قم که برای انجام اعمال عمره مفرده به عربستان سفر کرده بود فرزند خود را در این کشور به دنیا آورد، در خصوص سفر بانوان باردار به عمره مفرده، گفت: طبق دستورالعمل مرکز پزشکی، بانوان باردار در سه ماه اول و دوم فقط با تأیید متخصص زنان و زایمان مورد اعتماد مرکز پزشکی می‌توانند عازم سفر عمره شوند و برای اعزام در سه ماهه سوم بارداری منع سفر وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه به بانوان باردار اصلاً توصیه نمی‌شود که در سه ماهه سوم عازم سفر عمره شوند، افزود: متأسفانه زائران این مسئله را پنهان می‌کنند در حالی که به دلیل پرواز طولانی، سنگینی اعمال و پیاده‌روی‌های طولانی ممکن است مشکلاتی در این خصوص برای آنها پیش بیاید.
مقصودی نژاد در خصوص شرایط پزشکی و بهداشتی زائران ایرانی که عازم عمره شده‌اند، گفت: شرایط اکنون خوب است و هیچ مشکلی نیز در خصوص بیماری ابولا وجود ندارد. ما نیز پزشکان اعزامی و فوریت‌های پزشکی را در عربستان تقویت کرده‌ایم.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: در هتل‌های زائران ایرانی که مطب وجود دارد، پزشکان ما مشغول ارائه خدمات هستند، در هتل‌هایی هم که مطب وجود ندارد در صورت بروز حادثه مسئولان هتل با فوریت‌های مرکز در مکه و مدینه تماس می‌گیرند و پزشک به هتل اعزام می‌شود و در صورتی که مشکل بیمار حاد باشد خود این پزشک بیمار را به بیمارستان‌های سعودی منتقل می‌کند.
وی در خصوص میزان ویزیت‌های صورت گرفته برای زائران ایرانی در عمره، گفت: از آغاز عمره تاکنون ۳۰ هزار و ۷۹۴ ویزیت توسط پزشکان عمومی، متخصص زنان و زایمان و متخصصان داخلی صورت گرفته است، ۶۶ بیمار به بیمارستان‌های سعودی اعزام و ۳۳ دیالیز نیز برای بیماران انجام شده است، ۱۲۵ مورد هم بازدید بهداشتی توسط کارشناسان مرکز از هتل‌ها صورت گرفته است.
مقصودی نژاد ادامه داد: در حال حاضر پزشکان ما با مأموریت یک ماهه به عمره اعزام می‌شوند و در هر اعزام ۱۰۰ کادر پزشکی و نیرو به مکه و مدینه اعزام می‌کنیم.
وی در پایان از فعالیت هفت مرکز در مکه که یک مرکز شبانه‌روزی، دو مرکز ۱۶ ساعته و مابقی ۱۲ ساعته و هشت ساعته هستندو فعالیت پنج مرکز درمانی در مدینه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha