عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از دفن زباله‌های ادغام‌شده عفونی و غیرعفونی در منطقه کهریزک، گفت: شیرآبه‌های ناشی از این زباله‌ها بر محیط‌زیست و منابع آب‌های زیرزمینی تأثیرات نامطلوبی به جا خواهد گذاشت. آب‌‌های زیرزمینی تهران در معرض آلودگی شیرابه‌های آلوده قرار می‌گیرد.

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از دفن زباله‌های ادغام‌شده عفونی و غیرعفونی در منطقه کهریزک، گفت:  شیرآبه‌های ناشی از این زباله‌ها بر محیط‌زیست و منابع آب‌های زیرزمینی تأثیرات نامطلوبی به جا خواهد گذاشت. آب‌‌های زیرزمینی تهران در معرض آلودگی شیرابه‌های آلوده قرار می‌گیرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،زهره طبیب‌زاده نوری با یادآوری بازدیدهای صورت‌گرفته از نحوه دفن زباله‌های بیمارستانی ٥ مرکز درمانی بزرگ تهران که وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، افزود: براساس قانون مدیریت پسماند، ٤ نوع پسماند بیمارستانی اعم از عادی، تیز و برنده، شیمیایی و عفونی وجود دارند که در مورد نوع پسماندها درک واحدی بین وزارت‌ بهداشت، محیط‌زیست و شهرداری وجود ندارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه با وجود آن‌که قانون مدیریت پسماند در‌سال ٨٣ به تصویب رسید اما تنها در ٢ الی ٣‌سال اخیر تاحدودی شکل اجرایی به خود گرفته است که براساس این قانون همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بزرگ مکلف به تهیه دستگاه‌های اتوکلاو هستند تا پسماندهای عفونی و تیز و برنده را میکروب‌زدایی کنند.  این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که طی گزارشات ارسال شده برخی از دستگاه‌های اتوکلاو در برخی از بیمارستان‌ها خراب شده و لذا عمل میکروب‌زدایی در آن انجام نمی‌شود، تصریح کرد: در این صورت ماحصل پسماندهای بیمارستانی به شهرداری وگذار شده و پیمانکار نیز این پسماندها را در مرکز کهریزک دفن می‌کند.  طبیب‌زاده نوری یادآور شد: از سویی دیگر بسیاری از بیمارستان‌ها ٨٠٠‌میلیون تومان هزینه کرده و این دستگاه را تهیه می‌کنند اما پسماندهای میکروب‌زدایی شده این بیمارستان‌ها با پسماندهای بیمارستان‌هایی که دستگاه اتوکلاو ندارند به صورت یکجا دفن می‌شود.
 او با تأکید بر این‌که از ٥ بیمارستانی که مورد بازدید قرار گرفتند ٤ بیمارستان دستگاه اتوکلاو را تهیه کرده بودند، تأکید کرد:  متاسفانه تنها یکی از بیمارستان‌ها تلاشی برای تعمیر دستگاه اتوکلاو نکرده است درحالی‌که حدود ٥ ماه از خرابی این دستگاه در بیمارستان مذکور می‌گذرد و مسئولان مبادرتی برای تعمیر آن نداشتند.  او ادامه داد: متأسفانه شیرآبه‌های ناشی از دفن زباله‌های ادغام شده عفونی و غیرعفونی، اثرات نامطلوبی بر محیط‌زیست و منابع آب‌‌های زیرزمینی تهران می‌گذارند که دراین‌باره هیچ‌کس پاسخگو نیست . 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha