مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تداوم پایداری هوای تهران و تشدید آلودگی‌ها گفت: در مورد تعطیلی‌‌ها به دلیل شدت گرفتن آلودگی هوا، تابع قانون هستیم.

سلامت نیوز: مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تداوم پایداری هوای تهران و تشدید آلودگی‌ها گفت: در مورد تعطیلی‌‌ها به دلیل شدت گرفتن آلودگی هوا، تابع قانون هستیم.
محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: وضعیت آلودگی هوای تهران تا روز چهارشنبه در شرایطی نبود که قانون اجازه تعطیلی مدارس و یا جاهای دیگر را بدهد، طبق قانون در صورتی که آلایندگی هوای تهران از PPM 200 تجاوز کند، دولت باید به تعطیلی مدارس و اتخاذ تصمیمات دیگر بپردازد اما همین امروز (چهارشنبه) شاخص آلودگی هوای تهران در بدترین شرایط در PPM 160 است، بنابراین خلاف قانون نمی‌توان عمل کرد.
وی با بیان اینکه قطعا تردد در هوای آلوده این روزهای تهران برای گروه های خاص از جمله سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی نباید صورت گیرد، گفت: جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران امروز برگزار می‌شود تا آخرین تصمیمات و راهکارها اتخاذ شود.
مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره بر اینکه تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، محیط زیست و... گزارشات مبسوط و به لحظه از آلودگی هوای تهران ارائه می‌کنند، تاکید کرد: تصمیم‌گیری برای تعطیل بودن یا نبودن، محدودیت‌های تردد و... تنها بر اساس قانون صورت می‌گیرد و همه چیز طبق قانون مشخص شده است.
حیدرزاده تاکید کرد: در چنین شرایطی که پایداری هوا چند روز ادامه می‌یابد، نیازمند به همکاری و همیاری شهروندان در کاهش استفاده از خودروهای شخصی به عنوان مهمترین عامل آلاینده هوا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: موضوع آلودگی هوای تهران از مولفه‌های مختلفی تشکیل شده که به طور قطع با عزم و تلاشی که اکنون در دولت وجود دارد، در حال مدیریت است با این حال نباید انتظار داشت که تنها دولت در بحث آلودگی هوا ورود پیدا کند.
به گفته حیدرزاده برنامه‌ریزی دولت برای بهبود وضعیت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است که با تمام جدیت در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha