نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری، گفت: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور، کمبود نیروی پرستاری است، به طوری که به اندازه کل نیروی پرستاری شاغل، کمبود نیرو وجود دارد.

سلامت نیوز: نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری، گفت: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور، کمبود نیروی پرستاری است، به طوری که به اندازه کل نیروی پرستاری شاغل، کمبود نیرو وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، دکتر عباس عباس‌زاده گفت: جبران کمبود نیروی پرستاری تنها با استخدام دولتی میسر نیست و سیاست دولت در طول سنوات گذشته، نتوانسته ظرفیت استخدام را در حوزه پرستاری را به گونه‌ای افزایش دهد که جبران کمبود نیرو شود.

وی افزود: با این شرایط ناگریز هستیم برای جذب نیرو، فقط محدود به استخدام دولتی نباشیم چرا که در حال حاضر به اندازه کل نیروی پرستاری شاغل، کمبود نیرو وجود دارد و نیاز امروز جامعه است که نیروی پرستاری به دو برابر افزایش پیدا کند.

دکتر عباس زاده گفت: افزایش ظرفیت پرستاری با افزایش استخدام دولتی میسر نیست و ناگزیر به جذب نیرو از راههای قرار دادی و شرکتی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    21 0
    آره بعد شرط نیروی شرکتی رو یه چیز بگید، حقوق و مزایا عالی،کارانه عالی، بعد در عمل یه چیز دیگه میشه،کارگرافغانی هم درآمدش بیشتر از پرستار شرکتیه،واقعاً برای خودمون متاسفم که یه سری اون بالا نشستن که فقط به فکر منافع خودشونن،از نیروهایی که با استخدامی و گزینش اومدن سرکار،بعد شدن شرکتی،خیلیاشون رفتن،چون براشون فایده نداشت،فقط میگن صبر کنید درست میشه،آخه کی،والا ما فقط میبینیم همه چی داره بدتر میشه نه بهتر،بهتره واقعا یه فکر درست کنید و رو حرفتون بمونید،تا کی دروغ و تبعیض
  • مژگان ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    7 0
    با سلام فعلا که هیچ استخدام دولتی در کار نیست ٰ و متاسفانه با این شرایط کاری که پرستاری داره ٰاگر تغییری نکنه ٰحتی اگر ازمون استخدامی هم گذاشته بشه ٰمعلوم نیست کسی استقبال کنه .ضمنا وعده هایی که به استخدام شرکتی داده شده عملی نشده !!!باعث تاسف هست که در مورد مسئله به این اهمیت اینطور سهل انگاری میشه ! اولین قدم برای بهبود وضعیت پرستاری اجرای تمام و کمال تعرفه گذاری خدمات پرستاری و در قدم بعدی استخدام دولتی هست ! با این تعداد کم نیرو و بی انگیزگی پرستاران متاسفانه کیفیت کار به شدت افت کرده و این مسئله هم به پرستار و هم به بیماران اسیب خواهد زد و شما بگویید مسئولیت این فاجعه به عهده چه کسی است ؟!!!!
  • درزی ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    6 0
    این کار دولت بیگاری کشیدن از نسل جوان و درس خوانده کشور است.بردگی مدرن.