چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 133211

یک جراح و متخصص زنان و زایمان با تاکید براینکه پیشگیری از بارداری منجر به ناباروری نمی‌شود گفت: با افزایش سن در خانم‌ها کیفیت و تعداد تخمک‌های خوب کاهش می‌یابد بنابراین به آنها توصیه می‌شود بیش از ۳۵ سالگی بارداری را به تاخیر نیندازند.

سلامت نیوز: یک جراح و متخصص زنان و زایمان با تاکید براینکه پیشگیری از بارداری منجر به ناباروری نمی‌شود گفت: با افزایش سن در خانم‌ها کیفیت و تعداد تخمک‌های خوب کاهش می‌یابد بنابراین به آنها توصیه می‌شود بیش از ۳۵ سالگی بارداری را به تاخیر نیندازند. 

ه گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا  ،درباره تاثیر پیشگیری از بارداری بر قدرت باروری زنان گفت: روش‌های پیشگیری از بارداری منجر به ایجاد ناباروری نمی‌شود مگر اینکه خانم و یا آقا از قبل زمینه ناباروری را داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر چه سن زن یا مرد به خصوص خانم افزایش ‌یابد شانس ناباروری نیز افزایش می‌یابد گفت: اگر زنان بنا به دلایلی از قبیل اینکه دیر ازدواج کرده باشند، یا به تحصیل بپردازند و یا به دلیل مسائل اقتصادی بارداری را به تاخیر می‌اندزاند به خصوص در سن 35 به بالا شانس ناباروری در آنها افزایش پیدا می‌کند زیرا با افزایش سن در خانم‌ها کیفیت و تعداد تخمک‌های خوب کاهش می‌یابد بنابراین احتمال ناباروی افزایش می‌یابد.
این جراح و متخصص زنان و زایمان افزود: حال اگر این افراد از داشتن زمینه ناباروری خود بی‌اطلاع بوده باشند و به پیشگری از بارداری بپردازند علاوه بر این مساله سن نیز به مشکل آنها افزوده می‌شود بنابراین توصیه می‌شود خانم‌ها برای بارداری در سنین 35 تا 38 سالگی حتما مشاوره انجام دهند و بیش از این بارداری را به تعویق نیندازند.
استادیار پژوهشی پژوهشکده ابن سینا در پایان استفاده از کاندوم را بهترین روش جلوگیری از بارداری دانست و گفت: استفاده از این روش علاوه براینکه یک روش مناسب برای پیش‌گیری از بارداری است از بروز بیماری‌های مقاربتی نیز جلوگیری می‌کند. بعد از این روش به خانم‌ها توصیه می‌شود برای پیشگیری از بارداری در صورت نداشتن منع مصرف از قرض‌های ضد بارداری استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha