تیم اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها را امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌کند؛ اگر آزمایشگاه بیمارستانی خوب عمل نکند، اعتبار خود را دریافت نخواهد کرد.

سلامت نیوز: تیم اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها را امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌کند؛ اگر آزمایشگاه بیمارستانی خوب عمل نکند، اعتبار خود را دریافت نخواهد کرد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا  ،تقریبا نتایج اعتبار بخشی بیمارستان‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است، به جز چند موردی که طبق آیین نامه و مقررات باید اقداماتی انجام می‌دادند که این اقدامات هنوز انجام نشده است. اگر مشکلات رفع و بررسی نشود، در ‌‌نهایت بیمارستان مشمول کسورات خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عدم توجه به تذکرات سبب کاهش امتیاز بیمارستان می‌شود، گفت: ما در این بیمارستان‌ها با مشکلاتی همچون پسماند‌های بیمارستانی، ‌پسماندهای عفونی، ‌فاضلاب و وضعیت غیراصولی دوستار کودک مواجه بودیم. اعتبارنامه این بیمارستان‌ها صادر نشده و اگر مشکلات رفع نشود، اعتبار نامه سال آینده خود را نیز دریافت نمی‌کنند.
میردهقان در پاسخ به اینکه آیا با این موارد تنبیهی مشکلات بیمارستان‌ها رفع می شود، گفت: فقط این برخوردها نیست؛ پیگیری این موضوع روال خاص خود را دارد. اول باید به بیمارستان‌ها اخطار بدهیم، بعد صدور اعتبار بخشی آن‌ها به تعویق می‌افتد، و شش ماه بعد مجدد از بیمارستان بازدید می‌شود و حتی ممکن است مرکز به صورت موقت بسته شود تا مشکلاتش رفع شود.
وی درباره مدت زمانی که به بیمارستان برای رفع مشکلات داده می‌شود، گفت: این کار پروسه‌ای دارد که باید طی شود. بیمارستانهای ما وابستگی‌های متعددی دارند، بخشی از آن‌ها خصوصی هستند و هیات مدیره دارند اگر مشکلات این بخش رفع نشود، تعطیلی موقت، برکناری مسئول فنی و لغو پروانه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.
میردهقان همچنین درباره برخورد با بیمارستان‌های دولتی نیز گفت: در بخش دولتی ما با چرخش مدیریت مواجه هستیم؛ اگر بیمارستان‌ها برای مشکلاتی که دارند چاره اندیشی مناسبی نکنند، با رئیس بیمارستان برخورد خواهد شد و از مسئول دانشگاه درخواست می‌شود که تیم مدیریتی بیمارستان را تغییر دهد.
میردهقان با اشاره به اینکه اعتبار بخشی آزمایشگاه‌های کشور نیز امسال توسط تیم اعتبار بخشی بیمارستان‌ها انجام می‌شود، گفت: بحث آزمایشگاه‌ها را امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنیم و اگر آزمایشگاه بیمارستانی خوب عمل نکند، اعتبار خود را دریافت نخواهد کرد. البته خط آزمایشگاه بسته نمی‌شود اما عملکرد آزمایشگاه از سوی مدیریت مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد تا نقص عملکردش رفع شود.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان بخشی گفت: اعتبار بخشی در دروه اول کار جدیدی بود و ما تجربه مناسبی در این باره نداشتیم، اما مشکلات آن را شناسایی کردیم، در دوره دوم کارگروه آموزش دیده‌ای متشکل از افراد متخصص از هر حوزه در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نفر ارزیاب ارشد برای اجرای اعتبار بخشی در دور دوم در اختیار داریم، گفت: در دور اول انتقادات زیادی بر عملکرد ارزیاب‌ها وجود داشت که امیدواریم در دور دوم شاهد این موضوع نباشیم. تیمی که وزارت بهداشت در این باره در نظر گرفته، می‌تواند به این موضوع کمک کند.همچنین دو کارگاه ۴ روزه نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده تا سیاست‌ها و برنامه‌ها مرور شود و اشتباهات کمتری داشته باشیم.
میردهقان تاکید کرد: برای کم شدن زمان اعتبارسنجی نیز جدول زمانبندی در نظر گرفتیم تا در زمان اعلام شده اعتبار‌ها بررسی شود. در این جدول مشخص است که کدام بیمارستان و در چه زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، چه زمانی گواهینامه‌اش ارائه شده و تا چه زمانی برای اعتراض وقت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام استانداردسازی و اعتبار بخشی مطمئنا لازم است ٰ اما ایا این کار نیاز به بستر سازی ندارد ؟با وجود کمبود نیرو که در بخش درمان به خصوص پرستاری بیداد میکند ٰ ایا انجام اعتبار بخشی عملی است ؟ اطمینان داشته باشید انچه میبینید ظاهری اراسته است که باطنی بیمار را پوشانده است ! قبل از اجرای اعتبار بخشی وضعیت نیروها را استاندارد کنید ٰ چرا که با وجود فشار کار بیش از حد ٰ اعتباربخشی نه تنها دردی از ما دوا نمیکند بلکه به مشکلات اضافه کرده و نارضایتی کادر درمان را افزایش میدهد !