چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 133248

مدیرکل محیط زیست تهران گفت: در مورد آلودگی هوای تهران هدف اصلی اجرای دقیق و گام به گام برنامه ی جامع کاهش آلودگی هوا است و در این خصوص پیگیر اجرای قانون ومطالبات مردم و شهروندان هستیم.

سلامت نیوز: مدیرکل محیط زیست تهران گفت: در مورد آلودگی هوای تهران هدف اصلی اجرای دقیق و گام به گام برنامه ی جامع کاهش آلودگی هوا است و در این خصوص پیگیر اجرای قانون ومطالبات مردم و شهروندان هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد هادی حیدرزاده با بیان اینکه کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار تهران صبح روز دوشنبه در محل استانداری تهران برگزار شد و در چند روز گذشته یکی از کانون های توجه همگان به این موضوع بود اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی شرایط پایداری جوی و احتمال افزایش غلظت آلاینده ها و انباشت آلودگی هوا، عصر روز یکشنبه هفته جاری تصمیم گرفته شدکه جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار در صبح روز دوشنبه برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جلسه بیشتر برای اتخاذ تصمیمات لازم و موقت در راستای جلوگیری از افزایش بیشتر غلظت آلاینده ها در روزهای سه شنبه و مخصوصا چهارشنبه تشکیل شد، گفت: زمان تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطرار تابع زمان و مکان خاصی نبوده و مطابق قانون و دستورالعمل های موجود در شرایط اضطرار و یا به تشخیص دبیرخانه و بر اساس گزارشات هواشناسی در شرایط ویژه آلودگی هوا برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به گزارش یکی از رسانه ها مبنی بر عدم حضور نمایندگان مدیریت شهری در این جلسه تصریح کرد: واقعا از خواندن این مطلب بسیار متاسف و متعجب شده ام چراکه نماینده شهرداری تهران در این جلسه دعوت بوده و برابر مستندات موجود، نماینده شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم به ارائه گزارش در خصوص وضعیت کیفی هوا پرداخت.

وی افزود: قطعا حضور فعالانه و پررنگ نمایندگان مدیریت شهری در جلسات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار و کارگروه کاهش آلودگی هوای استان بسیار مهم و ضروریست و قطعا از نظرات و پیشنهادات آنها در خصوص کاهش آلودگی هوا استفاده می گردد.

دبیر کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار با تصریح این موضوع که حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسات می تواند راهگشا باشد ادامه داد: البته مطابق قانون اعضای شورای شهر تهران در جلسات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار عضویت نداشته ولیکن باتوجه به اهمیت موضوع آلودگی هوای استان تهران قطعا از این عزیزان هم در جلسات بعدی دعوت خواهد شد.

حیدرزاده همچنین گفت: البته در مورد موضوع آلودگی هوای تهران هدف اصلی ما اجرای دقیق و گام به گام برنامه ی جامع کاهش آلودگی هوا است و در این خصوص اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پیگیر اجرای قانون و مطالبات مردم و شهروندان است.

وی اظهار داشت: جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا نیز در سطح ملی به صورت مستمر برگزار می گردد و میزان پیشرفت برنامه و اجرای آن توسط دستگاه های مختلف بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران نیز به صورت مجزا و به طور ماهانه تشکیل جلسه خواهد داد، افزود: علاوه بر بررسی میزان تحقق برنامه کاهش آلودگی هوا از دستگاههای اجرایی استان، در ماه های باقی مانده و در صورت بروز هرگونه شرایط پایدار هوا و افزایش غلظت آلاینده ها قطعا جلسات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار تشکیل و اجرای مصوبات آن به جد پیگیری خواهد شد.

به گفته وی، در راستای اجرای مصوبات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار تهران در روز دوشنبه، ابلاغ قانونی به تمامی معادن شن و ماسه و تولید آسفالت استان در جهت جلوگیری از هرگونه فعالیت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به انجام رسید و بازدید از این معادن به طور نا محسوس صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha