برای نخستین بار در کشور مدیریت یک بیمارستان دولتی بر اساس قراردادی 10 ساله به بخش غیردولتی- غیر انتفاعی سپرده شد.

سلامت نیوز: برای نخستین بار در کشور مدیریت یک بیمارستان دولتی بر اساس قراردادی 10 ساله به بخش غیردولتی- غیر انتفاعی سپرده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این بیمارستان، بیمارستان « میرزا کوچک خان » نام دارد که از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران به شمار می آید و مدیریت آن به بخش غیر دولتی – غیر انتفاعی سپرده شد. ضمن اینکه از این پس تحت عنوان «بیمارستان جامع زنان محب یاس » فعالیت می کند.

«فردین خسروی » مدیر اجرایی بیمارستان محب یاس گفت : بیمارستان محب یاس زیر مجموعه هلدینگ محب است که فرایند انتقال بیمارستان میرزا کوچک خان را از اول آبان ماه امسال شروع کرد و از اول آذر ماه امسال نیز به بهره برداری آزمایشی رسید.

خسروی افزود: بیمارستان جامع زنان 250 تختخوابی، دارای 10 اتاق عمل و یک اتاق عمل اورژانس است. ضمن اینکه این بیمارستان 14 بخش و اورژانس با 12 تخت تحت نظر را نیز دارد.

اعمال جراحی و خدمات درمانی تخصصی زنان ، جراحی عمومی ، ارتوپدی ، اورولوژی ، اطفال ، آنژیوگرافی ، جراحی قلب باز و هر آنچه که مورد نیاز درمان بانوان باشد در این بیمارستان به بانوان ارایه می شود.

دکتر «مسعود اعتمادیان » عضو هیات امنای موسسه محب (موسسه غیرا نتفاعی حمایت از بیماران) در حاشیه بازدید معاون درمان وزیر بهداشت ، از این بیمارستان گفت : بیمارستان محب یاس ، نخستین بیمارستان ایرانی است که استانداردهای اروپا را دریافت کرده به گونه ای که نقشه ساخت این بیمارستان در اروپا تایید شده است.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر 30 بیمارستان موفق دنیا براساس مشارکت غیر دولتی و دولتی مدیریت می شود و این نخستین بار است که یکی از بیمارستان های دولتی کشور هم بر اساس این مدل مدیریت می شود.

«محمود جراحی» یکی از اعضا هیات مدیره موسسه محب نیز در نشست حاشیه بازدید معاون وزیر بهداشت، به این مقام مسوول تاکید کرد که وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت ، به دنبال سرمایه گذاران بزرگی باشد که هر کدام بیش از یک هزار میلیارد تومان در این حوزه توانایی سرمایه گذاری را داشته باشند.

وی افزود: بیمارستان محب یاس می تواند به عنوان بخش R&D (تحقیق و توسعه ) مدیریت بیمارستانی برای وزارت بهداشت باشد که این وزارتخانه براساس آن، مدل اقتصادی را تدوین و سرمایه گذاران را دعوت به مشارکت کند.

 مساحت بیمارستان چهار هزار و 200 متر مربع با 22 هزار متر زیر بنا و در هشت طبقه احداث شده است.

بیمارستان محب یاس در در خیابان کریمخان زند ، انتهای خیابان استاد نجات اللهی شمالی واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha