چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 13343

مدرس طب سنتی در انجمن تحقیقات پزشکی دانشگاه آزاد تهران گفت: تغییر نگاه وزارت بهداشت به طب سنتی باعث پیشرفت و مطرح شدن آن درجامعه شد.

تغییر نگاه وزارت  بهداشت به طب سنتی باعث پیشرفت آن شد!
علی شهیدی زندی درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: درگذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طب سنتی کم لطف بود به گونه ای که مراکز طب سنتی را بسته و پروانه پزشکی پزشکان را باطل می کرد اما این درحالی که طی چند سال اخیر با نگاه علمی به این طب باعث پیشرفت چشمگیر آن شده است.
وی با اعلام اینکه هم اکنون آگاهی مردم به استفاده از طب سنتی بسیار زیاد شده است بیان داشت: کم عارضه و کم هزینه بودن داروهای طب سنتی، عمومیت قابل توجه این داروها درجامعه و ساز وکار زیاد داروها باعث روی آوری بسیاری مردم از روش های درمانی طب سنتی شده است.
مدرس طب سنتی در انجمن تحقیقات پزشکی دانشگاه آزاد تهران خاطرنشان ساخت: درطب کلاسیک یک دارو زمانی که تجویز می شود  تنها برای یک نفر قابل استفاده است اما این درحالی که در طب اسلامی یک داروموقعی که برای یک نفر تجویز شده امکان استفاده آن برای سایر افراد با همان نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه طب سنتی یک جانبه نگر نیست تصریح کرد: طب سنتی نگاه حائز اهمیتی درامر پیشگیری و درحیطه درمان دارد به گونه ای که با پیش بینی مزاج هر فرد براساس قادر به  تشخیص نوع مواد غذایی مصرفی آن و عملکرد آن در خانواده و جامعه است.
شهیدی زندی اظهارداشت: طب سنتی نه حالت مختلف اصلی دارد که ترکیب آنها با هم می تواند ایجاد کننده صد حالت باشد که از آن جمله می توان به گرم و سرد، خشک و مرطوب، گرم تر و گرم خشک، سرد تر و سرد خشک و متعادل اشاره کرد
وی حجامت، استفاده از گیاهان دارویی و تغذیه  گفت: طب اسلامی براساس تعریف جهانی آن شامل استفاده از نگرش های بومی در زمینه درمان است که توسط منابع دارویی و بر مبنای تجربه به درمان بیماریهای می پردازند.
مدرس طب سنتی در انجمن تحقیقات پزشکی دانشگاه آزاد تهران افزود: طب اسلامی از نظر مسائل استراتژیکی و منطقه جغرافیایی بسیار حائز اهمیت است و یک صنعت ملی و در آمدزا برای کشور محسوب می شود.
وی با اظهار اینکه درحال حاضر پانصد میلیون نفردرسطح دنیا از طب اسلامی استفاده می کنند گفت:  نگاه دانش پزشکی از نگرش پس مدرنیسم  به مدرنیسم رسیده و شرایط پیشرفت پزشکی از نظر فلسفه علم پزشکی کاملا تحت تاثیر نگرش های کل نگر در درمان است.
شهیدی زندی افزود: نتایج تحقیق در زمینه ایجاد دارو در زمان تجویزآن درطب سنتی با زمانی که این دارو به صورت تصادفی انتخاب می شود  نسبت سی به یک دارد به گونه ای که در حالت اول به سی درصد موفقیت می رسیدم اما درحالت دوم تنها یک درصد احتمال موفقیت وجود دارد.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha