سلامت نیوز: دیر عامل سازمان انتقال خون ایران، از تولید سالانه 2.1 میلیون واحد خون در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر پورفتح اله در جلسه هم اندیشی مدیریت مصرف خون، گفت: در تولید فرآورده های خونی در سطح استانداردهای کشورهای توسعه یافته قرار داریم و می خواهیم در مدیریت مصرف خون نیز به این استانداردها برسیم.

وی افزود: برنامه تحول در انتقال خون دو بخش دار.؛ بخش اول آن چرخه تولید فرآورده های خونی در سازمان انتقال خون است یعنی از رگ دهنده تا زمانی که آزمایش ها و فرآیندهای مختلف تهیه و کنترل کیفی روی آن انجام شده و محصول آماده ارسال به مراکز درمانی می شود و بخش دوم انتقال خون از زمانی است که خون وارد بیمارستان ها شده و پس از انجام آزمایش های سازگاری با بیمار در حوزه های مختلف تخصصی درمانی مصرف می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون، ایران هم اکنون در زمینه تولید خون و فرآورده های آن مشکل ندارد و مشکل اصلی در مرحله مدیریت مصرف خون در چرخه دوم یعنی بیمارستانهاست.

پورفتح اله اظهار امیدواری کرد: با آموزش جامعه پزشکی و همکاری بیمارستان ها بتوانیم چرخه دوم انتقال خون را در کشور ساماندهی کنیم.

وی همچنین گفت: در تلاش هستیم شاخص اهدای مستمر خون در کشور افزایش یابد. چون شاخص اهدای مستمر هر چه بالاتر باشد کیفیت خون بهتری خواهیم داشت.

هم اکنون 51 درصد اهداکنندگان مستمر در کشور، حداقل سالی دو بار خون اهدا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha