سلامت نیوز:

قائم مقام معاون رسانه ملی گفت: جایگاه و چارت شبکه‌ها تغییری نمی‌کند و فقط تعداد گروه‌های برنامه‌ساز متناسب با شبکه کمتر می‌شود و شبکه‌ها تخصصی‌تر می‌شوند.

 

«رضا پورحسین» قائم مقام معاون سیما در گفت و گو بافارس  درباره تغییر ساختار شبکه های تلویزیونی گفت: به جز شبکه یک که شبکه ملی و عمومی است، همه شبکه های سازمان تخصصی می‌شوند. شبکه دو اجتماعی، سه تفریحات مسابقه و ورزش، چهار علمی و فرهنگی، پنج اقتصادی و هفت آموزش و مهارت را توأمان با هم خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در حقیقت جایگاه و چارت شبکه ها تغییری نمی‌کند و فقط تعداد گروه های برنامه ساز متناسب با شبکه کمتر می‌شود و شبکه ها تخصصی‌تر می‌شوند.
وی ضمن ابراز امیدواری به آینده سازمان صدا و سیما افزود: معمولا در شروع هر حرکتی همیشه شادابی و نشاط وجود دارد. قاعدتا نیروهای تازه نفس با سلیقه های شاید متفاوت آینده بهتری را رقم خواهند زد، اما آنچه که من به عنوان مدیر فرهنگی و یک شهروند می بینم و همچنین با شناختی که از رادیو و تلویزیون در این سالها دارم، فکر می کنم که در جهت شکوفایی و کیفیت بیشتر حرکت خواهیم کرد.
مدیر سابق شبکه مستند درباره سریال های تلویزیون در نوروز 94 نیز عنوان داشت: شبکه هایی که هر ساله در ایام نوروز سریالی را پخش می‌کنند و گنجاندن سریال مناسبتی را در برنامه خود دارند، برای نوروز 94 نیز به همین ترتیب عمل خواهند کرد و همانطور که می‌دانید از مدت‌ها قبل سریالهای خود را شروع کرده اند و قاعدتا در زمان مدیریت جدید هم این سریال ها همان روند تولید خود را نیز پیش خواهند برد.
پورحسین درباره توقف سریال «اتاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری نیز گفت: اطلاعی از روند تولید و محتوای اثر ندارم، اما شنیده ام که موضوع این سریال برای پزشکان کشورمان تبدیل به دغدغه شده است، اما می دانم که هر سریال یا اثر نمایشی که بخواهد شأن اصناف و اقشار مختلف جامعه را رعایت نکند و آنها را دچار مشکل کند، پخش نخواهد شد.
وی ادامه داد: سریالی که در اوایل ساخت قرار دارد، می تواند با اصلاحیه هایی که صورت می پذیرد باز هم به روند تولید خود ادامه دهد و اتاق عمل هم از این قاعده مستثنی نیست.
قائم مقام پورمحمدی درباره سرنوشت سریال «سرزمین کهن» اظهار داشت: این سریال نیز قابل بررسی مجدد است.
او با اشاره به اینکه در دوره قبلی مدیریت شبکه مستند را عهده دار بوده است، افزود: هنوز هم به این شبکه تعلق خاطر دارم، نه به این دلیل که خودم مدیر آن بوده ام، بلکه به این خاطر که مستند یک وضعیت نسبی و یک قالب بسیار تاثیرگذاری است که البته کمترمورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه در این سالها و با تاسیس شبکه مستند توجه بیشتری به این شبکه شده است.
وی ادامه داد: با تاسیس شبکه مستند ذائقه مخاطب نیز تغییر کرده است، چراکه قبل‌ترها مخاطب از واژه مستند فقط عبارت حیات وحش را به خاطر می‌آورد، اما الان اینطور نیست. ضمن اینکه توجه من هم به این شبکه بیشتر از سابق خواهد بود.
او در پایان خاطرنشان ساخت: مدیریت این شبکه هم جوان و تازه نفس هست و یکی از مستندسازهای خوب این حوزه هست و با این تفاسیر فکر می کنم آینده درخشان تری در انتظار این شبکه و سایر شبکه های سازمان صدا و سیما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha