سلامت نیوز: دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت، از پرداخت وام 300 میلیون تومانی به شرکت های دانش بنیان لیزر پزشکی خبر داد و گفت: در برخی موارد این مبلغ تا 5 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

به گزارش مهر، دکتر مصطفی قانعی در کنگره تازه‌های لیزر پزشکی، افزود: قرار است تیمی از اساتید را مأمور تشکیل شرکت دانش بنیان برای دستیابی به عمل لیزر پزشکی کنیم و این نوید را می‌دهیم که به آنها 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه نیز پرداخت کنیم که در برخی موارد این مبلغ تا 5 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

وی در مورد تولید محصولات جدید جهت استفاده داخلی، گفت: اگر محصول جدیدی تولید شود 40 درصد هزینه آن را وزارت بهداشت و 20 درصد نیز بیمارستانی پرداخت می‌کند که لیزر قرار است در آن مستقر شود.

قانعی تاکید کرد: شبکه لیزر قبول کرده که در صورت تأیید وزیر به سلامت بیماران کمک کند البته یکسری تعرفه‌های پزشکی که در سلامت بیمار موثر است و توجیه اقتصادی نیز دارد به امضای وزیر بهداشت رسیده است.

وی در مورد حمایت از تولیدکنندگان لیزرگفت: به ازای انتقال فناوری بازار را در اختیار تولید‌کننده قرار می‌دهیم یعنی اگر 90 درصد انتقال فناوری و 10 درصد ارزآوری داشته باشند 90 درصد بازار را به آن شرکت واگذار می‌کنیم.

قانعی به وجود صندوق‌هایی جهت حمایت مالی از دانشمندان کشور اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت 5 صندوق حمایتی دارد که یکی از آنها منحصراً مخصوص تجهیزات پزشکی است.

دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر نمونه‌ای از لیزر در داخل کشور امکان تولید داشته باشد اجازه واردات، خرید و استفاده از نمونه خارجی را به مراکز خود نمی‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha