وزیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی پیوند، بیمه های سلامت ایرانیان و سازمان تامین اجتماعی بر اساس صورتحساب بیمارستان در خصوص هزینه های پیوند اعضا در سه ماه پایانی سال حمایتهای بیشتری را انجام خواهند داد.

سلامت نیوز:این مطلب را سید حسن هاشمی در چهارمین جلسه شورای عالی پیوند اعضا که با موضوع بررسی عملکرد «مدل ایرانی شبکه فراهم آوری و پیوند اعضا» و تعرفه فراهم آوری و پیوند اعضا، در ستاد مرکزی وزارت بهداشت تشکیل شد، عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش پیوند و ارتقا کیفیت فراهم آوری و پیوند اعضا در کشور، گفت: به هر میزان در این حوزه هزینه کنیم، علاوه بر افزایش کیفیت زندگی بیماران نیازمند به پیوند، ارزش های اخلاقی فرهنگ اهدای عضو را نیز پاس داشته ایم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه، باید در خدمات مربوط به پیوند عضو، فرایندی طراحی شود که همه جزییات شامل: حق پرستاری، حق پزشکی، تجهیزات، دارو، هتلینگ، بستری و سایر موارد مرتبط در آن دیده شود، افزود: برای تحقق این امر دبیرخانه شورای عالی بیمه با همکاری گروه 6 نفره ای از دست اندر کاران پیوند اعضا، باید در این باره جلسات منظم و مستمری داشته باشند تا بتوانند به نقطه نظر واحد و کارشناسی شده ای در خصوص هزینه تمام شده برسند.

هاشمی در خصوص حوزه فراهم آوری اعضا تاکید کرد: این بخش نیز باید در تعرفه گلوبال دیده شود و متولی واحدی داشته باشد و امیدواریم موضوع پیوند در این دولت بطور کارشناسی و منسجم اجرایی شود.

در این نشست وزیر بهداشت از بیمه های سلامت ایرانیان و سازمان تامین اجتماعی خواست بر اساس صورتحساب بیمارستان در خصوص پوشش هزینه های اعمال پیوند اعضا به استثنای حق الزحمه تیم درمانی، در سه ماه پایانی سال( از اول دی ماه سال جاری) تا زمانیکه شورای عالی پیوند به یک قیمت تمام شده منطقی و مورد توافق برسد، حمایتهای لازم را به عمل آورند.

وی در این جلسه در سخنانی با اعلام اینکه، تنها 40 درصد از اعتبارات مصوب شده طرح تحول نظام سلامت ، تخصیص داده شده است، افزود: هجمه های اخیر برخی افراد، صرفا با هدف کم ارزش جلوه دادن خدمات جامعه پزشکی است و اقدامات انجام شده و رضایتمندی نسبی مردم، تا کنون تنها با صرف کمتر از نصف هزینه های مصوب، صورت گرفته است.

وزیر بهداشت در این نشست، که با حضور پیشکسوتان حوزه پیوند اعضا در کشور چون، دکتر ایرج فاضل، دکتر سیم فروش، دکتر قوام زاده، دکتر ملک حسینی و دیگر متخصصین پیوند برگزار شد، گفت: فعالان این حوزه، اسطوره اخلاق در حرفه پزشکی هستند و استفاده بهتر از تجربه متخصصان مرتبط، با توجه به اهمیت روزافزون موضوع پیوند در کشور، برای ساماندهی این حوزه ضروری است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم که با همکاری و هم افزایی این شورا بتوانیم بنا بر ضرورت ها با رعایت ضوابط اخلاقی، مقوله پیوند اعضا در کشور را به نقطه مطلوب برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha