رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره معضل «ویزیت دوم» بیماران گفت: دریافت هزینه برای ویزیت دوم بلامانع است اما برای مشاهده یک آزمایش صرف نباید گرفته شود.

سلامت نیوز:  رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره معضل «ویزیت دوم» بیماران گفت: دریافت هزینه برای ویزیت دوم بلامانع است اما برای مشاهده یک آزمایش صرف نباید گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا زالی گفت: متاسفانه در کشور یک متدولوژی مشخصی در این باره وجود ندارد، در دنیا طبقه بندی و استانداردسازی برای چنین ویزیت هایی متفاوت است، بطوریکه در کشورهای دیگر 9 ویزیت متفاوت اما در کشور ما همان یک تعریف نسخه وجود دارد.
وی تصریح کرد: در اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت به این مهم پرداخته شده است، اما زمانی این مشکل هم برای بیمار و هم برای پزشک رفع می شود، که رابطه مالی میان بیمار و پزشک برداشته شود و این مساله منوط به حمایت بیشتر بیمه ها است.
وی با تاکید بر تفکیک ویزیت‌ها در کشور براساس استاندارسازی علمی، گفت: بیمه‌ها باید در این زمینه ورود کرده و مکانیزم و متدولوژی کنونی را که بسیار قدیمی و دارای اختلاف سلیقه بسیار است، اصلاح کنند.
رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین با اشاره به دیدگاه نظام پزشکی در زمینه سریال «اتاق عمل» ساخته مهران مدیری، گفت: ساخت سریال های طنز کارشناسی نشده به توریسم درمانی ضربه می زند.
زالی افزود: مخالف طنز فاخر نیستیم اما باید شان جامعه پزشکی نیز رعایت شود، به هر حال پزشکی ایران در دنیا به خصوص در منطقه، در جایگاه ویژه ای است و نامه ای که درباره این سریال به مسوولان رسانه ملی نوشته شد، براساس درخواست انجمن های علمی و پزشکی بود.
وی با تاکید بر اینکه اینگونه فیلم ها و سریال ها نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت الشعاع قرار دهد، افزود: ساخت سریال هایی که بدون مشورت و کارشناسی نظام پزشکی و جامعه پزشکی ساخته می شود، می تواند به توریسم سلامت ایران ضربه بزند، اما سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را جهت مشورت و کار کارشناسی، برای ساخت چنین سریال های طنزی اعلام می کند.
وی با ارج نهادن به تولیدات مهران مدیری ادامه داد: هنوز درباره نامه ای که در خصوص این فیلم به رسانه ملی نوشتیم، پاسخی دریافت نکرده و تاکنون نیز با مهران مدیری درباره سناریوی این سریال، دیدار و صحبتی نداشتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha