معاون بهداشت وزیر بهداشت میزان دقیق اعتبارات حوزه بهداشت در سال 94 را توضیح داد.

سهم بهداشت از بودجه 94/اعتبار2027 میلیاردی برای پزشک خانواده

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت میزان دقیق اعتبارات حوزه بهداشت در سال 94 را توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،درباره بودجه حوزه بهداشت در سال 94 گفت:حوزه بهداشت وزارت بهداشت از چند محل اعتبار می‌گیرد که شامل اعتباری تحت عنوان ردیف سلامت شهری، ردیف سلامت روستایی، ردیف صندوق بیمه روستاییان، ردیف ارزش افزوده و ردیف پزشک خانواده شهری است.
سیاری همچنین اظهار کرد: میزان ردیف یک درصد ارزش افزوده به طور کلی 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه بهداشت بوده ، میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2 هزارو 27 میلیار تومان و ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان است.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های طرح تحول بهداشت، مهم‌ترین گام را بازسازی و تکمیل شبکه بهداشت روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر و همچنین گسترش آن به شهرها و حاشیه‌ شهرها خواند و گفت: پوشش‌ مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای ساکنان حاشیه شهرها از جمله برنامه‌هایی است بر آن تاکید داریم. به این منظور جمعیتی حدود 9 میلیون نفر ساکن حاشیه شهرها هستند که در گام نخست، خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای این جمعیت پیش بینی شده است.
وی تقویت برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران را از دیگر برنامه‌های طرح تحول بهداشت خواند و فراهم شدن زیرساخت‌ها را لازمه گسترش این برنامه خواند.
سیاری به ابلاغ سیاست‌های کلان نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این سیاست‌ها بر توانمندسازی مردم در زمینه سلامت و خودمراقبتی و مسئولیت‌پذیری مردم در امر سلامت خود تاکید شده است. بر این اساس باید گفت که ارتقای کیفیت زندگی در جامعه موجب کاهش هزینه‌های بیماری‌ها می‌شود و بی‌تردید این امر مختص آگاه‌سازی کادر جامعه پزشکی و پرستاری نیست بلکه کل مردم باید آگاه شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha