عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: متأسفانه اغلب کسانی که برای سلامت دهان و دندان کشور تصمیم می‌گیرند رنج یک روستایی و مشکلات وی در حوزه دندان را درک نکرده‌اند.

سلامت نیوز: عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: متأسفانه اغلب کسانی که برای سلامت دهان و دندان کشور تصمیم می‌گیرند رنج یک روستایی و مشکلات وی در حوزه دندان را درک نکرده‌اند.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،  اغلب کسانی که برای دندانپزشکی کشور تصمیم می‌گیرند رنج یک فرد روستایی که دندان‌های خود و خانواده‌اش دارای هزاران مشکل مانند آبسه دندان و پوسیدگی دندان است را لمس نکرده‌اند.
وی تصریح کرد: این حرف من بدان معنا نیست که در کشور افراد آشنا با مشکلات دهان و دندان مردم مناطق دور افتاده وجود ندارد بلکه بدین معناست که این گونه افراد به بازی گرفته نمی‌شوند.
این عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت:‌ متأسفانه دست‌هایی در دندانپزشکی در کار است که کارها به شکل اصولی و از پایه صورت نمی‌گیرد و انتقادات و ارائه راهکارهای ما به جایی نمی‌رسد و به قول شاعر "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ما است /  آنچه البتّه به جائی نرسد فریاد است".


یزدانی افزود: متأسفانه گاهی موضوع خرید وسایل و تجهیزات دندانپزشکی در حجم و تعداد بالا در کشور مطرح می‌شود که در درمانگاه‌های روستایی و خانه‌های بهداشت و مناطق مختلف کشور مانند استان سیستان و بلوچستان تجهیزات، مواد و وسایل کافی وجود دارد ولی کسی حضور ندارد تا از این تجهیزات استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال اخیرا تصمیمی اتخاذ شد که بر مبنای آن تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به بخش دندانپزشکی و تجهیزات لازم برای آن مجهز می‌شود در حالی که قطعاً کارهای مهمتر و واجب‌تر از این موضوع را پیش‌رو داریم.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha