مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس طرح مرکز ملی مطالعات و با توجه به نتایج مثبت آزمایش اولیه درمان افراد معتاد با شربت تریاک، دو هزار نفر از معتادان خود معرف در قالب مرحله دوم این طرح تحت پوشش خدمات درمانی ترک با شربت تریاک قرار می گیرند.

سعید صفاتیان روز در گفت وگو با ایرنا افزود: مرکز ملی مطالعات ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرای این طرح را در مرحله اول بر روی 380 معتاد در مدت سه تا شش ماه آزمایش کرد و درنهایت نتایج مثبت ما را بر تداوم اجرای این طرح امیداور کرد.
وی تصریح کرد: از اوایل ماه جاری مراحل پذیرش افراد معتاد برای تحت پوشش قرار گرفتن درمان با شربت تریاک آغاز شده و این امر تا اواخر آبان ماه جاری ادامه دارد .
به گفته صفاتیان ظرفیت این مرحله دو هزار نفر است واین افراد در یک دوره سه ماهه مراحل درمانی خود را می گذارنند.
صفاتیان اظهار داشت: بعد از طی این دوره و بررسی نتایج آن در کمیته درمان و اخذ تایید از وزارت بهداشت ، سازمان بهزیستی و محققان ،تصمیم گیری برای تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از معتادان در قالب طرح ترک با شربت تریاک صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون 800 مرکز ترک اعتیاد در کشور مجوز فعالیت دارند که در صورت تصمیم گیری برای اجرای طرح ترک از طریق شربت تریاک می توانند نسبت به پذیرش افراد معتاد اقدام کنند گفت : یک هزار و 600 پزشک برای در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند.
مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در صورت فراگیر شدن اجرای این طرح همه پزشکان متقاضی می توانند با گذارندن یک دوره آموزشی چند روزه نسبت به درمان معتادان در این طرح مشارکت کنند.
صفاتیان گفت: اکنون با آغاز زمان پذیرش معتادان و شروع درمان آنها کار تحقیقاتی ما آغاز شده و نتایج آن تا سه ماه آینده مشخص می شود.
وی افزود:درحا ل حاضر در طرح متادون درمانی مراکز درمانی معتادان دارای مجوز،در سراسر کشو حدود 90 هزار نفر معتاد تحت پوشش خدمات درمانی ، نگهداری و سم زدایی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha