یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های فیزیکی از عوامل اصلی در درمان بیماری عروق کرونر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: تنگی نفس، درد شانه، خستگی، ضعف و درد از علائمی است که هنگام ابتلا به این بیماری در سالمندان ایجاد می‌شود.

سلامت نیوزیک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های فیزیکی از عوامل اصلی در درمان بیماری عروق کرونر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: تنگی نفس، درد شانه، خستگی، ضعف و درد از علائمی است که هنگام ابتلا به این بیماری در سالمندان ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا با اشاره به اینکه بیماری عروق کرونری نوعی بیماری فراگیر قلبی است، گفت: احتمال ابتلا به این بیماری در سالمندان بیشتر است و 60 درصد آنها دچار تنگی عروق کرونری هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه افزایش فشار خون، ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، مصرف سیگار و افزایش سن از عواملی است که نقش موثری را در ابتلا به این بیماری و تشدید آن دارد، یادآور شد: بیماری مزمن کلیوی، افزایش فشار نبض و سرعت انتشار موج نبض نیز از عواملی است که باید توسط پزشک بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش سن موجب افزایش سختی سرخرگ‌ها و میوکارد (عضله قلب) می‌شود، اظهار کرد: اختلال گره سینوسی_دهلیزی، کاهش سرعت هدایت پیام الکتریکی در قلب و اختلال عملکرد اندوتلیوم از مواردی است که افزایش سن نقش موثری در ایجاد آن‌ها دارد.
فخرزاده تصریح کرد: تنگی نفس، درد شانه، خستگی، ضعف و درد از علائمی است که هنگام ابتلا به این بیماری در سالمندان ایجاد می‌شود.
این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه اختلال‌های شناختی و حافظه موجب اختلال در گرفتن شرح حال توسط پزشک برای سالمندان می‌شود، خاطرنشان کرد: اساس درمان در این بیماران تعدیل شیوه زندگی، رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های فیزیکی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha