شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 133537

زمانی که آزمایش‌ها از تشخیص سرطان در فردی خبر می‌دهند، نکته بسیار مهم این است که فردِ مبتلا با حفظ آرامش کارهایی را انجام دهد که به شرایط روحی وی لطمه وارد نشود.

چند توصیه مهم برای مبتلایان به سرطان

سلامت نیوززمانی که آزمایش‌ها از تشخیص سرطان در فردی خبر می‌دهند، نکته بسیار مهم این است که فردِ مبتلا با حفظ آرامش کارهایی را انجام دهد که به شرایط روحی وی لطمه وارد نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، هافینگتن‌پست در مقاله جدیدی دراین‌باره منتشر کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که سرطان برای مبتلایان به این بیماری و اطرافیانشان دارد رعایت نکات زیر به کنار آمدن بیمار با سرطان و داشتن آرامش بیشتر در طول دوره درمان و در نتیجه کنترل بهتر بیماری کمک می‌کند:


1- پرهیز از خواندن مطالب اینترنتی
خواندن مطالب اینترنتی همیشه مفید نیست. رعایت این موضوع به خصوص در ارتباط با بیماری‌ها، بسیار جدی‌تر و مهمتر است چرا که تجربه افراد از بیماری‌ها و به خصوص سرطان متفاوت از یکدیگر است. یک جستجوی ساده در اینترنت، ضربات روحی زیادی را می‌تواند به بیمار وارد کند و موجب غذاب وجدان او شود و سبب می‌شود بیمار خود را در ابتلایش به سرطان مقصر بداند. این تصور شرایط را بدتر می‌کند و موجب ترس بیشتر بیمار می‌شود.


2- سوال پرسیدن
این راه حل بسیار بهتر از جستجوی اطلاعات در اینترنت است. پس در هنگام ملاقات با پزشک معالج هر ابهام و سوالی را باید پرسید و در صورتی که پزشک‌ با شما همراهی نکرد می‌توانید پزشک معالجتان را تغییر دهید. پس از تشخیص سرطان در فرد، او بسیار آسیب پذیر و نگران می‌شود و به همین دلیل پزشک باید در کنار راهنمایی بیمار به او دلگرمی بدهد. اطلاعات به دست آمده از این روش قابل اعتماد‌تر و مفیدتر از اینترنت است.


3- در نظر داشتن طولانی‌بودن مدت درمان
باید در نظر داشت که سرطان یک روزه درمان نمی‌شود و باید برای درمان آن هر روز یک قدم برداشت و به خاطر داشت که روزهای سخت‌تری پیش رو است. تعیین اهداف شخص می‌تواند در کم به روند درمانش مفید باشد.


4- لذت بردن از روزهایی که حال بهتری دارید
اگرچه با حاد شدن بیماری، اغلب روزهای این بیماران با درد همراه است اما این وضعیت دائمی نیست. برای مثال اگر بیماری هر سه هفته یک بار دوره شیمی درمانی دارد احتمالا در هفته دوم حال بهتری خواهد داشت پس باید از این فرصت برای لذت بردن، رفتن به کنسرت یا فیلم دیدن، رفتن به مهمانی و آنچه برای فرد لذت بخش است استفاده کند.


5- استفاده از کارت سرطان
استفاده از تسهیلات برای بیماران خاص می‌تواند کمک مالی خوب در طول درمان باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha