اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در تداوم آن است و هم اکنون رضایت مردم از اجرای این طرح مشاهده می‌شود.

سلامت نیوز:اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در تداوم آن است و هم اکنون رضایت مردم از اجرای این طرح مشاهده می‌شود.   

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی‌اکبر سیاری در تشریح چگونگی اجرا و اهداف برنامه پزشک خانواده گفت: ارتقای سطح سلامت خانواده از اهداف ما در اجرای این طرح است و تلاش می شود پیشگیری از بیماری ها در دو جنبه خدمات عمومی و فردی سلامت دنبال شود.
معاون بهداشت گفت: اجرای طرح پزشک خانواده دسترسی عمومی به خدمات سلامت را افزایش داده و موجب کاهش هزینه های بیمارستانی و درمانی برای بیماران شده است، اگرچه این طرح نیازمند اصلاحاتی است.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح، کاهش هزینه های درمانی مردم در بخش بستری بوده است و در حال حاضر با اجرای این طرح، مردم در شهرها تنها 10 درصد هزینه بستری و در روستاها 5 درصد را پرداخت می کنند.
سیاری گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده، مراجعه مردم به بیمارستانذ ها کاهش می‌یابد و تنها در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می شوند و این امر با مشورت و ارجاع پزشک خانواده صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: این طرح باید بتدریج اصلاح شود و در این راستا بازنگری در آموزش پزشکی و تربیت پزشک خانواده ضروری است.
معاون بهداشت گفت: ارتقای سطح سلامت خانواده از دیگر اهداف ما در اجرای این طرح است و تلاش می شود پیشگیری از دو جنبه خدمات عمومی و فردی سلامت دنبال شود.
سیاری ادامه داد: اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در تداوم آن است و هم اکنون رضایت مردم از اجرای این طرح مشاهده می‌شود.
وی در تشریح چگونگی اجرای این طرح از ابتدا و تغییرات حاصله در روند اجرای آن گفت: برنامه پزشک خانواده برنامه ای است که در دوره قبل یک تیم 17 نفره برای اجرای آن پیش بینی شده بود که د رمرحله بعد به یک مطب آموزشی و یک پزشک و یک نفر دستیار پزشک تغییر کرد و مجددا به دنبال اصلاح آن هستیم.
سیاری با تاکید بر اینکه بسته های خدمتی تعریف شده توسط اعضای هیئت علمی تدوین شده است، گفت: این بسته ها در اختیار همه پزشکان خانواده قرار می گیرند و آنها پس از کسب مهارت ها و آموزش های لازم به عنوان پزشک خانواده به مردم ارائه خدمت می دهند.
وی در پایان اظهار داشت: ما برای اجرای طرح پزشک خانواده مشکلات فراوانی داریم و در این مسیر تکلیف قانونی یکی از ابزارهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha