معاون اول رئیس جمهوری گفت: جمعیت هلال احمر ایران در پنجمین جایگاه بین‌المللی قرار دارد و با توجه به سابقه دیرین در كمك رسانی و امدادرسانی جزو موفق‌ترین‌ها در دنیاست.

پرویز داوودی امروز در آیین گشایش جبهه متحد صلح هلال احمر، افزود: كشور ما جزو كشورهای حادثه خیر دنیاست و البته هلال احمر جمهوری اسلامی نیز در عرصه امداد رسانی بسیار فعال است. باید تلاش كنیم با توجه به ارزش‌های اسلامی و الهی بهتر عمل كنیم و از تجربیاتی كه در داخل كشور به دست می‌آوریم برای كمك به مردم دنیا استفاده كنیم.
مسعود خاتمی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر 2 میلیون جوان داوطلب دارد كه با عملكرد خوب آنان در كمك و امداد رسانی به مردم نیازمند، توانستیم جایزه فدارسیون جهانی هلال احمر را دریافت كنیم.
وی گفت: تلاش سازمان جوانان هلال احمر این است كه برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش مشاركت آنها در امور خیریه تشكل های دانش آموزی، دانشجویی و كارگری جوانان را نیز فعال كند.
وی ادامه داد: جبهه جهانی هبستگی برای صلح با الهام از تعالیم و مواضع اصولی اسلام كه رئیس جمهوری با توجه به آنها در سازمان ملل تشكیل این نهاد را خبر داده بود، ایجاد می‌شود و تلاش آن كمك به صلح و نوعدوستی به همه مردم جهان به خصوص محرومان و مستضعفان جهان است.
در ادامه این مراسم یكی از جوانان داوطلب هلال احمر پیشنهاد داد كه روز 14 آبان كه روز تشكیل سازمان جوانان هلال احمر در 61 سال پیش است به نام روز مهروزی و عدالت نامیده شود.
وی همچنین پیشنهاد جوانان هلال احمر را مبنی بر تصویب لایحه‌ای در مجلس كه به موجب آن جوانان فعال هلال احمر از مزایای كاهش مدت خدمت سربازی و خدمت سربازی در محل سكونت برخوردار شوند را اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha