یک روانپزشک گفت: بیشترین مشکلات روانی جامعه مربوط به اختلال در سازگاری است و اکنون بیش از 30 درصد جامعه با این اختلال مواجه هستند.

سلامت نیوز: یک روانپزشک گفت: بیشترین مشکلات روانی جامعه مربوط به اختلال در سازگاری است و اکنون بیش از 30 درصد جامعه با این اختلال مواجه هستند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اختلالات سازگاری مردم را در برابر تحولات زندگی، با فشارهای روانی یا استرس زیادی مواجه می کند.
نامبرده اظهار داشت: این اختلال در سازگاری ممکن است به صورت اضطراب، افسردگی و یا رفتارهای پرخاشگرانه در مردم بروز کند که به طور قطع مشکلات آنان را در زندگی بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه اختلال در سازگاری بار زیادی بر جامعه تحمیل می کند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افراد این وضعیت را به عنوان اختلال قبول ندارند تا بتوانند با مبارزه با این مشکل خود، از این رفتارهای نادرست پرهیز کنند.
فدایی افزود: فشارهای روانی، ترافیک شدید، سرو صداها، پیدا نکردن محل پارک و هزاران مشکل دیگر باعث کاهش آستانه تحمل مردم می شود و همین موضوع برخورد با همدیگر را به همراه دارد و پس از آن مردم دچار عدم تمرکز می شوند.
این روانپزشک افزود: به همین منظور باید در کنار اختلالات شناخته شده روانپزشکی، برای اختلالات سازگاری نیز جایگاه خوبی داشته باشیم تا بتوانیم بر این اختلالات نیز غلبه کنیم و روز به روز بر استرس و اضطراب مردم افزوده نشود.
وی تصریح کرد: در صورتی که یافته های جدید در علوم اعصاب و کارکردهای مغز و بیولوژیکی مولکولی روی همدیگر جمع شود و جهت مناسبی پیدا کند، امکان دارد که تشخیص بر مبنای علمی تری باشد و بتوان با بهترین شیوه مشکلات روانی مردم را حل کرد.
فدایی افزود: بخشی از راه های مبارزه با بروز اختلال در سازگاری به دست مردم حل می شود که باید در این زمینه کمی صبورتر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha