معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، دادن آمار از وضعیت قاچاق دارو در کشور را نادرست خواند و گفت: کسی نمی تواند عدد و رقم دقیق از میزان قاچاق دارو بدهد.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، دادن آمار از وضعیت قاچاق دارو در کشور را نادرست خواند و گفت: کسی نمی تواند عدد و رقم دقیق از میزان قاچاق دارو بدهد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر رسول دیناروند در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: دنیای اطلاع رسانی جدید کاملا عوض شده و سرعت آن خیلی شدت یافته است.
وی با عنوان این مطلب که در بحث اطلاع رسانی دچار انفعال هستیم، گفت: سازمان غذا و دارو در قبال مردم و افکار عمومی وظابفی دارد، که می بایست آنها را اطلاع رسانی کند.
دیناروند در ادامه به موضوع اخبار در حوزه غذا و دارو پرداخت و افزود: دادن عدد و رقم در اخبار این حوزه از حساسیت خاصی برخوردار است و نمی توان به آسانی هر عدد و رقمی را اعلام کرد.
معاون وزیر بهداشت به مقوله مصرف دارو اشاره کرد و افزود: عنوان می شود که ما دومین مصرف کننده دارو در جهان هستیم اما من نمی دانم این خبر ساختگی را چه کسی گفته است.
دیناروند تاکید کرد: مثلا در ارتباط با قاچاق دارو، بارها من گفته ام که درصدی ندارم و هر کسی گفته ، اشتباه است. اما، من می توانم بگویم که میزان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی از غذا بیشتر است، غذا از دارو و دارو هم از تجهیزات پزشکی، کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha