سازمان غذا و دارو نباید انتظار داشته باشد که رسانه‌ها برخی از اخبار را منتشر نکنند و به برخی اخبار مصونیت ‌دهند بلکه رسانه‌ها همانند یک داور وظیفه دارند تمام اخبار را منتشر کنند.خبرگزاری فارس: سازمان غذا و دارو انتظار مصونیت اخبار نداشته باشد

سلامت نیوز سازمان غذا و دارو نباید انتظار داشته باشد که رسانه‌ها برخی از اخبار را منتشر نکنند و به برخی اخبار مصونیت ‌دهند بلکه رسانه‌ها همانند یک داور وظیفه دارند تمام اخبار را منتشر کنند.خبرگزاری فارس: سازمان غذا و دارو انتظار مصونیت اخبار نداشته باشد
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، یونس شکرخواه در اولین همایش روابط عمومی‌های سازمان غذا و دارو با موضوع سلامت و رسانه گفت: برخی از موضوعات زمانیکه در جامعه مطرح می‌شوند بر عملکرد سازمان مربوطه اثر می‌گذارند به عنوان مثال زمانیکه موضوع روغن پالم مطرح شد می‌بینیم که مردم در خرید اقلام روزانه دقت کرده و ارزیابی می‌کنند در نتیجه این خبر اتفاق معنی‌داری را برای صنایع ایجاد کرده است و میزان رفتار و نوع تولید برخی سازمان‌ها تغییر کرده است البته اگر برای شربت ذرت نیز این کار انجام می‌گرفت شاید جلوی تولیدش گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو با ابزار ارتباطی موجود توانسته با اتفاقات روزمره مواجهه مستقیم داشته باشد البته نباید انتظار داشته باشند که رسانه‌ها برخی از اخبار را منتشر نکنند و به برخی اخبار مصونیت بدهند بلکه به عنوان یک داور تمام اخبار را منتشر می‌کنند.
شکرخواه گفت: متأسفانه در ایران رسانه‌ اجتماعی و شبکه‌ اجتماعی یکسان دیده می‌شوند همچنین تا امروز یک مدل یکسویه بین روابط عمومی‌ها وجود داشت در حالیکه باید دو سویه مطرح شود.
این استاد پیشکسوت ارتباطات، گفت: زمان صدور بیانیه از سوی روابط عمومی‌ها و ارسال آن به رسانه‌ها گذشته و به دلیل مشارکتی که در دنیا انجام می‌شود از همان ابتدای امر به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی افزود: باید همه مراحل ارتباطات در حوزه مشارکت با رسانه‌ها انجام شود و در سازمان غذا و دارو اولین ارزش تامین سلامت مردم است به همین دلیل در طراحی پیام، یک محتوا با شکل‌های متفاوت باید ارسال شود در غیر اینصورت فاجعه آفرین خواهد شد.
وی تاکید کرد: سرعت انتشار اخبار از سوی روابط عمومی‌ها باید افزایش یابد چرا که دوره مکتوبات گذشته و باید مفاهیم را دیداری کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha