عضو کمیته کشوری ایدز از امکان پیشگیری از انتقال بیماری ایدز به افراد جامعه با تشخیص و آغاز به موقع درمان این بیماری خبر داد و گفت: در این صورت بیماری از طریق جنسی نیز منتقل نخواهد شد.

سلامت نیوزعضو کمیته کشوری ایدز از امکان پیشگیری از انتقال بیماری ایدز به افراد جامعه با تشخیص و آغاز به موقع درمان این بیماری خبر داد و گفت: در این صورت بیماری از طریق جنسی نیز منتقل نخواهد شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، مسعود مردانی اظهار کرد: افراد مبتلا به ایدز باید هرچه زودتر شناسایی شوند و با آغاز درمان آنها بتوان از انتشار و انتقال این بیماری به سایر افراد پیشگیری کرد چرا که این بیماری در مراحل اولیه قابل کنترل است و در روابط جنسی نیز بیماری منتقل نخواهد شد.


وی تصریح کرد: اگر فرد مبتلا به ایدز به سرعت درمان شود و داروهای مورد نظر را مصرف کند حتی در صورت تماس جنسی نیز این بیماری را به فرد مقابل انتقال نخواهد داد بنابراین شروع هرچه سریعتر پروسه درمان و مصرف داروها از شیوع و انتقال این بیماری به دیگران پیشگیری خواهد کرد.


مردانی تاکید کرد: امروزه داروهای موثری در دسترس قرار گرفته است که به واسطه آن می‌توان از اضمحلال سیستم ایمنی فرد جلوگیری کرد بنابراین فرد از بروز عفونت‌های فرصت‌طلب مصون خواهد ماند و به حیات خویش ادامه خواهد داد.


وی افزود: عامل اصلی مرگ و میر در بیماران مبتلا به HIV یا ایدز، عفونت‌های فرصت طلب بودند که با این داروها می‌توان این نوید را به افراد را داد که در صورت مبتلا به HIV زندگی راحت و با کیفیتی را داشته باشند.


این عضو کمیته کشوری ایدز گفت: شروع درمان ضد ایدز در مراحل اولیه این بیماری باعث افزایش کیفیت زندگی فرد نیز می‌شود چرا که به راحتی می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha