شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 133585

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، گفت: جهت حفظ باروری برای زنان به طور کلی سه روش فریز جنین، انجماد بافت تخمدان و بانک تخمک بکار گرفته می شود.

سلامت نیوز: عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، گفت: جهت حفظ باروری برای زنان به طور کلی سه روش فریز جنین، انجماد بافت تخمدان و بانک تخمک بکار گرفته می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیمین ظفردوست افزود: کاهش توان باروری علل گوناگونی دارد که برخی از آنها شناخته شده و برخی ناشناخته اند. گذشته از نقایص ارگانیک و بیولوژیک مرتبط با سیستم تولیدمثل، برخی شرایط نیز می توانند فرآیند تولیدمثل را متأثر یا مختل سازند و در این راستا افراد با به کارگیری روش های حفظ باروری می توانند، شانس باروری در آینده را برای خود حفظ نمایند.
این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری زنان با اشاره به ضرورت حفظ باروری در زنان و به ویژه مبتلایان به بیماری های سرطانی گفت: امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه درمان انواع سرطان ها صورت گرفته است و در نتیجه طول عمر افراد مبتلا افزایش یافته است، متخصصان و پژوهشگران حوزه باروری و علوم مرتبط را بر آن داشته است تا با پیش رو نهادن روش هایی برای حفظ باروری مبتلایان به انواع سرطان ها و سایر شرایط مؤثر بر قدرت باروری، به ارتقاء کیفیت زندگی پس از درمان کمک کنند.
ظفردوست تاکید کرد: حفظ باروری در جوانانی که هنوز ازدواج نکرده اند و فرزندی ندارند و یا افراد مبتلا به سرطان پیش از آنکه در طی مراحل درمان همچون شیمی درمانی و...، دچار نازایی شوند از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به طریقی بتوان باروری آنها را جهت فرزنددار شدن در آینده حفظ نمود به گونه ای که حداقل بتوانند صاحب یک فرزند شوند.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا ضمن اشاره به پیشرفت های علم پزشکی در حوزه درمان ناباروری و حفظ باروری، استفاده از روش جدید انجماد بافت تخمدان را از روش های حفظ باروری زنان عنوان کرد و افزود: این روش در زنان مبتلا به سرطان و بیماری های خود ایمن پیش از شروع درمان، در زنانی با سابقه فامیلی یائسگی زودرس، در زنان بالای 35 سال و مجرد برای حفظ باروری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی همچنین تصریح کرد: جهت حفظ باروری برای زنان به طور کلی سه روش فریز جنین، انجماد بافت تخمدان و بانک تخمک بکار گرفته می شود که با استفاده از این روش ها، افراد می توانند با استفاده از گامت ها یا بافت های منجمد و ذخیره شده خود، قدرت باروری در آینده را برای خود حفظ کنند و یا در زنانی که ازدواج کرده اند و صاحب فرزند هستند و هم چنین تصمیم به بچه دار شدن مجدد در سنین بالاتر دارند، فریز جنین های تشکیل شده می تواند راهکاری مناسب در جهت حفظ توان باروری آنها به شمار رود.
جهت آشنایی زوجین با روش های حفظ باروری و بررسی چگونگی استفاده از این روش ها به ویژه در زنان، برنامه ای با عنوان پایان ناباروری با همکاری مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، شنبه مورخ 13/10/93، ساعت 19 از شبکه چهار پخش می شود.
افزایش آگاهی زوجین درباره ناباروری، حفظ باروری و بررسی مشکلات پیش روی درمان ناباروری در کشور اعم از مراجعه به مراکز غیر تخصصی درمان و باورهای غلط در درمان ناباروری از مهم ترین اهداف این مرکز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha