چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 13359

رئیس بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: التهاب آپاندیس، شایع‌ترین علت جراحی شكم بوده و مهمترین تظاهرات بالینی التهاب آپاندیس به صورت درد شكم، تهوع، استفراغ و بی‌اشتهایی است.

دكتر محمد حسن حافظی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: معمولا درد از اطراف ناف و بالای آن شروع می‌شود و پس از حدود 6 ساعت، درد در قسمت پایین و راست شكم متمركز می‌شود.

وی درباره سن درگیری التهاب آپاندیس اظهار كرد: سن شایع بین 20 تا 30 سالگی است، اما در سنین بسیار پایین یا بسیار بالا نیز امكان ابتلا به التهاب آپاندیس وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز عدم مراجعه به موقع در هنگام التهاب آپاندیس را از علل پارگی آپاندیس عنوان كرد و افزود: در پارگی آپاندیس، درد به صورت درد منتشر شكم یا درد متمركز در سمت راست شكم و به صورت توده‌ای در این قسمت مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بیمار پس از آزمایشات خون و ادرار، سونوگرافی و سایر وسایل تشخیصی همچنان مشكوك به التهاب آپاندیس باشد، مورد جراحی قرار می‌گیرد.

دكتر حافظی با اشاره به احتمال 15 درصدی وجود آپاندیس سالم پس از باز كردن شكم گفت: یك جراح ماهر قادر است 85 درصد از موارد التهاب آپاندیس را صحیح تشخیص دهد.

وی التهاب آپاندیس را در برخی افراد خطرناك برشمرد و خاطرنشان كرد: التهاب آپاندیس در كودكان به علت مشكل بودن تشخیص یا مراجعه دیرهنگام در زنان باردار به علت وجود رحم بزرگ و در افراد مسن به سبب خفیف بودن علائم، خطرناك محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha