رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت تعریف بسته‌های خدمت برای بیمه‌های تکمیلی، گفت:‌ آنچه که اکنون به اسم بیمه تکمیلی اجرا شده از نظر قانون برنامه پنجم توسعه درست نیست و باید وزارت بهداشت نسبت به آن تجدید نظر کند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت تعریف بسته‌های خدمت برای بیمه‌های تکمیلی، گفت:‌ آنچه که اکنون به اسم بیمه تکمیلی اجرا شده از نظر قانون برنامه پنجم توسعه درست نیست و باید وزارت بهداشت نسبت به آن تجدید نظر کند.

حسین‌علی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری انتقاد وزیر بهداشت از نحوه نرخ‌گذاری بیمه‌های تکمیلی، افزود:‌ بهترین راهکار آن است که ابتدا بسته خدماتی تعریف مشخصی داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در تعریف بسته خدماتی می‌توان مشخص کرد که کدام گروه از بیماری‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی است زیرا دراین صورت می‌توان نسبت به آن تصمیم‌گیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه آنچه که اکنون به اسم بیمه تکمیلی اجرا شده از نظر قانون برنامه پنجم توسعه درست نیست، تصریح کرد: امروزه بیمه تکمیلی شامل تمام خدمات نمی‌شود ؛ به عنوان مثال یک عمل آب مروارید شامل خدمات بیمه تکلمیلی نبوده و تحت پوشش بیمه پایه است.

وی یادآور شد: به طور حتم اعمالی که باید از سوی بیمه تکمیلی مورد حمایت قرار گیرند تعریف و مشخص شود و باید وزارت بهداشت با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چنین بسته خدماتی را تعریف کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: همه بیماری‌هایی که می‌تواند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند باید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعریف شود چراکه بعد از تعریف این بسته خدمتی می‌توان نحوه ارایه خدمت این بیمه را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش وزیر بهداشت اعلام کرد: بیمه‌های تکمیلی هنوز با بیمارستان‌های خصوصی قرارداد منعقد نکرده‌اند و هنوز با نرخ سال ۹۲ قرارداد می‌بندند و بیمه مرکزی فقط نظاره‌گر شده در نتیجه طرح تحول سلامت که رضایت مردم را هدف قرار داده به شدت ضربه می‌خورد./

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha