رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال حاضر امکانات درمانی کشور برای مقابله با ویروس ابولا محدود است و هنوز زیربنای کاملی در این زمینه درمانی نداریم.

سلامت نیوز رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال حاضر امکانات درمانی کشور برای مقابله با ویروس ابولا محدود است و هنوز زیربنای کاملی در این زمینه درمانی نداریم.

دکتر محمود یادگاری در سمپوزیوم ابولا در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدامات اولیه برای مقابله با ویروس ابولا در کشور در حال انجام است. اما برای مقابله بهتر با این بیماری کشنده و خطرناک نیازمند یک بیمارستان اختصاصی با شرایط مناسب تر و امکانات درمانی بهتر هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین پیشگیری بهترین درمان هر بیماری است و در زمینه ابولا نیز این مهم باید صورت گیرد که آموزش در سطح عمومی و افراد شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی باید در اولویت باشند.
یادگاری با بیان اینکه مراکز بهداشتی ما باید آمادگی کامل در راستای مقابله با این بیماری را داشته باشند، افزود: خوشبختانه هنوز حتی موردی مشکوکی از بیماری ابولا در کشور مشاهده نشده است و با توجه به اینکه ما قدرت مقابله با ابولا را تا حدی داریم باید کارهای پیشگیرانه صورت گیرد.
وی ادامه داد: این بیماری اکنون در کشورهای آفریقایی و چند کشور دیگر مشاهده شده که مردم ما باید به برخی از کشورهای که این بیماری را دارند، سفر نکنند تا باعث انتقال بیماری به مردم در داخل کشور نشود چرا که کشندگی این بیماری بسیار زیاد است.
مدیر گروه بیماری ها عفونی دانشگاه شهید بهشتی افزود: ویروس ابولا یکی از مشکلات عمده سال 2014 و به عنوان یک فاجعه مطرح شده چرا که میزان کشندگی آن 40 و تا بیش از 80 درصد اعلام شده و هنوز داروی اثربخشی برای درمان آن تولید نشده که امیدواریم که در آینده واکسن این ویروس نیز تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha