عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری پوستی تاولی پمفیگوس ولگاریس با روشهای جدید قابل درمان است.

دکتر کامران بلیغی متخصص پوست و مو در حاشیه برگزاری همایش ویژه متخصصین پوست در گفت و گو با ایرنا گفت: در بین کشورهای مختلف، ایران بیشترین میزان شیوع این بیماری را دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود دو هزار بیمار مبتلا به پمفیگوس در بیمارستان رازی که بزرگترین بیمارستان پوست کشور است تحت درمان قرار دارند.
وی اضافه کرد: آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این بیماری در دست نیست، اما بطور تقریبی چهار تا پنج هزار نفر درایران مبتلا به این بیماری التهابی پوستی هستند.
این متخصص پوست تصریح کرد: پمفیگوس یک بیماری پوستی تاولی کشنده است و زمانی بروز می کند که بدن بیمار آنتی بادی هایی را تولید کند که به پروتئین های سلول های خودی حمله می کنند و سلول های پوست را که بطور طبیعی به هم متصل هستند از هم جدا می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: ضایعات این بیماری التهابی پوست در قسمت های مختلف بدن و صورت و دهان ظاهر می شود.
وی با بیان اینکه این بیماری، بیماری سختی است و در صورت عدم درمان به مرگ فرد می انجامد، گفت: این دسته از بیماران به خاطر ایجاد ضایعات بد شکل ، ظاهری زشت پیدا می کنند و همچنین این ضایعات همراه با بوی بدی می باشد که در نهایت منجر به طرد شدن بیمار از اجتماع می شود.
این متخصص پوست با اشاره به اینکه درمان این بیماری پیچیده و سخت است، ادامه داد: هم اکنون درمان های جدیدی برای درمان بیماران مبتلا به پمفیگوس ایجاد شده است، اما با وجود درمان های جدید، همچنان قدم اول و مهم در درمان، استفاده از روشهای کلاسیک و داروهای کورتونی است.
وی در خصوص میزان شیوع این بیماری گفت: از هر یک میلیون نفر ده نفر به این بیماری تاولی پوستی مبتلا می شوند.
همایش بازآموزی ویژه متخصصین پوست از 15 تا 17 آبان ماه در بیمارستان امام خمینی برگزار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    64 7
    سلام.خواهر من ۹سال است که به پنفیگوس مبتلا شده.به خاطر مصرف کورتون پوکی استخوان و مشکل کبد و کلیه به سراغش اومده در مشهد زیر نظر دکتر وحید مشایخی مداوا میشه.هیچ بهبودی ای حاصل نشده.شما رو به خدا قسم میدم یکی به ما دکتر خوب معرفی کنه
    • سیاوش ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      73 4
      سلام سعید جان حتماً مراجعه کنید بیمارستان شهدای تجریش شمیران نزد دکتر شهیدی معجزه گر تو این بیماری
    • مجید ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
      66 5
      سعید جان من 12 سال نوع بدخیم این بیماری را داشتم و سال گذشته داروی ریتوکسی مب را تزریق کردم و در حال حاضر بسیار خوبم و حتی یک زخم هم ندارم
  • فاطمه ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    54 7
    سلام مادر من هم 4ساله ک این بیماریا دارن امپول ای وی ای جی زدن دوبار هم پلاسما کردن.اخیرا 20روز بستری بودن و پلاسما شدن اما هنوز بدنشون تاول میزنه.ما اصفهان هستیم به نظرتون اگر به تهران بیایم میتونه کمکی بکنه بهش?
  • Aram ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    59 5
    سلام اقای دکتر همسر من به این بیماری مبتلا شده الان در بیمارستان بستری بع د از ارزمایشی که انجام داده شده بجز کرتون چه دارویی رو میتونه مصرف کنه 40 در صد از استخواناش پوک شده لطفا راهنمایی کنید با تشکر از شما سنش 42 سال هستش
  • حسین ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    8 1
    من از سال 1394 دچار این بیماری هستم، حدود 3 سال پیش بیماری ام شدیدا عود کرد و مجبور به تزریق ریتوکسی ماب شدم، با تزریق این دارو بیماری ام کاملا خوب شد ولی بعد از 1 سال متوجه شدم که بیماری می خواهد دوباره برگردد. یه مقاله ای خونده بودم که روزه داری (Fasting) می تواند باعث فروکش بیماری های خود ایمن شود. به همین خاطر 3 شبانه روز فقط آب خوردم، به طور معجزه آسایی تمام زخم های من ناپدید شدند. الان هر شش ماه یکبار 3 الی 4 روز غذا نمی خورم ، فقط آب می خورم. فوق العاده جواب میده اونایی که مشکل گوارشی ندارند به امتحانش می ارزه