افرادی که از اختلالات خواب و هر نوع بیخوابی رنج می برند دو تا سه برابر دیگران در معرض سکته های قلبی و مغزی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز، پروفسور پاپا واسیلو رییس انجمن راینولوژی اروپا با عنوان این خبر در جمع متخصصین شرکت کننده در نخستین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی در ایران با اعلام این مطلب گفت: مبتلایان به اختلالات گوناگون خواب به ویژه افرادی که خر خر می کنند به طور قطعی از مشکلات تنفسی رنج می برند، حال آنکه با پیشرفت های علوم پزشکی می توان به راحتی این مشکلات را برطرف کرد.
به گفته رییس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی یونان، انحراف تیغه و پولیپ های بینی، سینوزیت، آلرژی و تومورها امروزه از شایع ترین مشکلات مردم و مبتلایان به بیماری های تنفسی است.
وی افزود: در این میان آلودگی هوا نیز در شهرهای مختلف دنیا بروز مشکلات اساسی را برای مردم به دنبال داشته که مسوولان کلانشهرها و دولت ها باید برای پیشگیری و کاهش عوارض این قبیل آسیب ها در آینده چاره سازی کنند.
پروفسور اورت هامانز رییس بخش اختلافات خواب دانشگاه انتورپ بلژیک اظهار داشت: چاقی، مشکلات ساختاری مجاری تنفسی، سیگار کشیدن و مصرف انواع مخدرها با استفاده شایع از قرص های خواب آور از مهمترین اختلالات منجر به خر خر و مشکلات تنفسی در افراد است.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از اختلالات خواب قابل درمان است خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 تا 40 درصد مردان در دنیا خر و پف می کنند حال آنکه این اختلال در زنان به دلیل ساختار بدنی بسیار اندک است.
رییس دانشگاه بلژیک، جایگاه پزشکان متخصص ایرانی را در دنیا بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ایران از کشورهای پیشرفته دنیا در درمان انواع بیماری ها به ویژه بیماری های مربوط به گوش، حلق و بینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha