یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 133709

عضو کمیته کشوری مبارزه با ابولا با اشاره به سن به عنوان عاملی مهم در بیماری ابولا، گفت: متاسفانه 90 درصد افراد بالای 40 سال مبتلا به این بیماری ، فوت می کنند.

سلامت نیوزعضو کمیته کشوری مبارزه با ابولا با اشاره به سن به عنوان عاملی مهم در بیماری ابولا، گفت: متاسفانه 90 درصد افراد بالای 40 سال مبتلا به این بیماری ، فوت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر «مسعود مردانی» روز یکشنبه در سمپوزیوم ابولا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: مرگ و میر به دلیل ابتلا به ابولا براساس میزان سن افراد متفاوت است. به عنوان نمونه، مرگ و میر در افراد زیر 40 سال، بین 40 تا 60 درصد است.
وی تصریح کرد: عمده مرگ و میرها در کشورهای آفریقا به دلیل نداشتن امکانات برای برخورد با فرد بیمار است و خیلی از این کشور ها حتی ممکن است بخش «آی سی یو» مجهز نداشته باشند که اگر این امکانات برای آنها تامین شود ، میزان مرگ و میر در آنها نیز کاهش می یابد.


**6 ساعت طلایی برای مبتلایان به ابولا
این فوق تخصص بیماری های عفونی به زمان طلایی برای مبتلایان اشاره کرد و گفت: در صورتی که به فرد مبتلا طی 6 ساعت اول ابتلایش در مرکز بهداشت مایعات زیادی داده شود امکان مرگ و میر وی نسبت به دیگر مبتلایان کمتر خواهد شد.
مردانی در خصوص مصرف آنتی بیوتیک برای بیماران ابولا اظهار داشت: آنتی بیوتیک هیچ نقشی در درمان بیماری ابولا ندارد.فقط یک دارو در جهان وجود دارد که در موارد اورژانسی از آن استفاده می شود اما در این زمینه می توان اذعان داشت که هنوز درمان موثری که بتواند از بیماری پیشگیری کند و باعث بهبود بیمار شود در دنیا وجود ندارد.


** اصل مقابله با ابولا پیشگیری است
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، اظهارداشت: باید موضوع پیشگیری به عنوان یک اصل در راستای مقابله با ابولا در اولویت باشد. در صورتی که پیشگیری خوبی داشته باشیم از شیوع بیماری در کشورمان جلوگیری می شود.
مردانی افزود: متاسفانه راه انتقال این بیماری هنوز مشخص نیست اما پرستاران، پزشکان و کادر درمانی باید احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند چرا که این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.
پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی، خطاب به کارکنان درمانی تاکید کرد : ما دوست نداریم نخستین قربانی ابولا شما باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha