پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 13371

به منظور ارتقاء آگاهی مردم نسبت به بیماری دیابت و خطرات ناشی از این بیماران، جشنواره دیابت 18 تا 24 آبان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، شعار امسال روز جهانی دیابت (23 آبان ماه) «دیابت در كودكان و نوجوانان» نامگذاری شده است و امسال برای اولین بار در نظر است با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، شهرداری تهران و تشكل‌های مردم نهاد جشنواره دیابت به مدت یك هفته از 18 تا 24آبان برگزار شود.
به همین منظور روز شنبه 18 آبان نشست خبری با حضور مسئولان مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار می‌شود كه طی آن به تشریح اهمیت بیماری دیابت، آمار بیماران دیابتی، خطرات این بیماری و راه‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت معرفی می شود.
بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده روز 18 تا 21 آبان در فرهنگسرای «ملل»، « نوجوان»،«طبیعت» و «دختران» واقع در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران از افراد در معرض خطر دیابت، تست رایگان قند خون گرفته می‌شود، همچنین روز جمعه 24آبان همایش تفریحی آموزشی برای همه كودكان و نوجوانانی كه به دیابت نوع یك مبتلا هستند در سالن همایش‌های رازی واقع در دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار می‌شود.
همایش تخصصی دیابت در 23 آبان برای پزشكان و اولین نمایشگاه‌ تخصصی دیابت Dia-Expo2008‌ كه 23 تا 24 آبان در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های جشنواره دیابت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha