وزیر بهداشت در مطلبی با عنوان «تلاش برای کم ارزش جلوه دادن خدمات جامعه پزشکی» در وب سایت رسمی خود ضمن انتقاد از برخی هجمه‌ها به نظام سلامت تاکید کرده است که اقدامات انجام شده و رضایت‌مندی نسبی مردم، تنها با تخصیص و صرف کمتر از نصف بودجه مصوب، صورت گرفته است.

تلاش می کنند خدمات جامعه پزشکی را کم ارزش جلوه دهند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در مطلبی با عنوان «تلاش برای کم ارزش جلوه دادن خدمات جامعه پزشکی» در وب سایت رسمی خود ضمن انتقاد از برخی هجمه‌ها به نظام سلامت تاکید کرده است که اقدامات انجام شده و رضایت‌مندی نسبی مردم، تنها با تخصیص و صرف کمتر از نصف بودجه مصوب، صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در وب سایت رسمی خود ضمن اشاره به چهارمین جلسه شورای عالی پیوند آورده است:« چهارمین جلسه شورای عالی پیوند اعضا با موضوع بررسی عملکرد "مدل ایرانی شبکه فراهم آوری و پیوند اعضا و تعرفه‌های آن" برگزار شد. در این نشست، پیشکسوتان حوزه پیوند اعضا در کشور چون دکتر ایرج فاضل، دکتر سیم فروش، دکتر قوام‌زاده، دکتر ملک حسینی و دیگر متخصصان این عرصه حضور داشتند. بزرگوارانی که اسطوره اخلاق در حرفه پزشکی هستند و استفاده بهتر از تجربه ایشان با توجه به اهمیت روزافزون موضوع پیوند در کشور، برای ساماندهی این حوزه ضروری است. حوزه‌ای که جزء دغدغه‌های من است و باور دارم به هر میزان در آن هزینه کنیم، علاوه بر افزایش کیفیت زندگی بیماران نیازمند به پیوند، ارزش‌های اخلاقی فرهنگ اهدای عضو را نیز پاس داشته‌ایم.

البته باید در خدمات مربوط به پیوند عضو، فرایندی طراحی شود که همه جزییات شامل: حق پرستاری، حق پزشکی، تجهیزات، دارو، هتلینگ، بستری و سایر موارد مرتبط در آن دیده شود. برای تحقق این امر مقرر شد از این پس دبیرخانه شورای عالی بیمه با همکاری گروه ٦ نفره‌ای از دست اندرکاران پیوند اعضا، جلسات منظم و مستمری برگزار کنند تا به نقطه نظر واحد و کارشناسی شده‌ای در خصوص هزینه تمام شده برسند. امیدوارم با همکاری این شورا بتوانیم ضمن رعایت ضوابط اخلاقی، مقوله پیوند اعضا در کشور را به نقطه مطلوب برسانیم.

از این فرصت استفاده می‌کنم و خدمت همه همکاران و ملت شریف ایران عرض می‌کنم که علیرغم برخی اظهارات در روزهای اخیر، تا کنون تنها ٤٠ درصد از اعتبارات مصوب شده طرح تحول نظام سلامت تخصیص داده شده است. این بدان معنا است که اقدامات انجام شده و رضایت‌مندی نسبی مردم، تنها با صرف کمتر از نصف بودجه مصوب، صورت گرفته است. پس درمی‌یابیم که هجمه‌های اخیر برخی افراد، صرفا با هدف کم ارزش جلوه دادن خدمات جامعه پزشکی است و بس.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تایماز ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 0
    جناب وزیر محترم!مارو گرفتی یا بازم مارو گرفتی؟ کی ب ارزش کار پزشکی کار داره؟چرا باز داری هوچیگری میکنی؟ی عده از همه جا و همه چی بریده دنبال گرفتن حقشون هستن. حرف حق برا شما هم تلخ شد!
  • احمد محمود ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 0
    خود کرده را تدبیر نیست. وقتی که وزارت مثبوع شما تبدیل به پایگاه صنفی و شعبه دوم نظام پزشکی میشود و جنابعالی همه را در خدمت پزشکان می خواهید و حتی حاضر نیستید واقعیتها را به پذیرید واقعا چه انتظاری از افراد مظلوم شاغل در حوزه سلامت دارید.
  • sssss ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    بزک نمير بهار ميآد